کد خبر : 2092
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

نخستین دفتر مطالعات استرتژیک محلی ایران در انزلی تشکیل می‌شود

نخستین دفتر مطالعات استرتژیک محلی ایران در انزلی تشکیل می‌شود

استاد دانشگاههای گیلان گفت: دفتر مطالعات استرتژیک انزلی به عنوان نخستین دفتر استراتژیک محلی ایران با همت جمعی از دانشگاهیان، محققان و پژوهشگران انزلی تشکیل می‌شود.

به گزارش درگیلان، حسین متقی‌طلب در نشست با دانشگاهیان انزلی با بیان اینکه توسعه پایدار با تکیه بر فکر و اندیشه و استفاده بهینه از منابع انسانی، طبیعی و.. است، گفت: دفتر مطالعات استرتژیک انزلی به همت جمعی از دانشگاهیان، محققان و پژوهشگران انزلی و با سیر مراحل قانونی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به گروههای مطالعاتی این دفتر، افزود: گروههای مطالعاتی دریای خزر، تجارت، محیط زیست، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، انزلی‌شناسی، کشورهای CIS و … در این دفتر تشکیل می‌شود.

استاد دانشگاههای گیلان خاطرنشان کرد: انجام تحقیقات علمی – کاربردی در حوزه توسعه پایدار انزلی، تدوین نظریه کارشناسی برای تعیین نقشه راه توسعه انزلی و برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو، همایش، کنفرانس و مجامع علمی در حوزه ظرفیتها و آسیبهای توسعه انزلی از جمله اهداف این مرکز است.

متقی طلب با تاکید بر اینکه آموزش مهمترین رکن در روند توسعه پایدار است، گفت: ارائه آموزشهای راهبردی به مدیران بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد ادبیات مشترک در نقشه راه توسعه انزلی از دیگر اهداف تشکیل این مرکز است.

وی با بیان اینکه روند رشد و علل عقب ماندگی انزلی از سند چشم انداز ۲۰ ساله ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در دفتر مطالعات استرتژیک انزلی توسط فرزندان دانشگاهی این شهر بررسی می‌شود، گفت: تشکیل دفتر مطالعات استرتژیک انزلی یک حرکت انقلابی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وظایف دانشگاهیان در راستای توسعه کشور و تولید علم است.

عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران تصریح کرد: تا کنون چندین نشست در حوزه کمک به توسعه انزلی و جبران عقب ماندگی ها با حضور دانشگاهیان و فرهیختگان انزلی تشکیل شده است.

متقی طلب تصریح کرد: ایجاد مراکز استراتژیک محلی یکی از راههای عملی برای تحقق سند نهایی ابلاغی چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی توسط مقام معظم رهبری است./صبح مشرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار