کد خبر : 61644
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399- 15: 18

با حضور ۴۸ نفر؛

نخستین دوره ارزیابی و توسعه شایستگی های مدیران در رشت برگزار شد

نخستین دوره ارزیابی و توسعه شایستگی های مدیران در رشت برگزار شد

نخستین دوره ارزیابی و توسعه شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای با حضور ۴۸ نفر در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، علیرضا محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین دوره ارزیابی و توسعه شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای، اظهار کرد: برای اولین بار در استان دوره ارزیابی حرفه‌ای مدیران را با همکاری مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور که یکی از بهترین کانون‌های ارزیابی کشور را در اختیار دارد، برگزار کردیم.

محمدی با تاکید بر اینکه ۴۸ نفر از کارکنان و مدیران استان گیلان از دستگاه‌های مختلف در دوره ارزیابی برای دریافت گواهینامه شایستگی مدیریت شرکت کردند، افزود: در این دوره هم مدیران و هم کارشناسانی که قصد داشتند سمتی را در دستگاه‌ها تصدی کنند شرکت داشتند.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای از ابتدای سال ۹۷، کارکنانی که قصد تصدی پست مدیریتی در کلیه سطوح پایه، میانی و ارشد را دارند، موظف هستند گواهینامه شایستگی عمومی احراز سمت‌های مدیریتی را از کانون‌های ارزیابی مدیران اخذ نمایند.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه شایستگی عمومی مدیران به مجموعه‌ای از دانش، مهارت‌ها، نگرش‌ها و ویژگی‌ها آنها بستگی دارد، افزود: وجود این ویژگی‌ها می‌تواند زمینه موفقیت این فرد در مدیریت و ارتقا آن را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در کانون‌های ارزیابی طیفی از تکنیک‌ها و ابزارهای مختلف از قبیل مصاحبه، تمرینات انفرادی و گروهی، آزمون‌های روانشناختی و فعالیت‌های شبیه سازی و ایفای نقش استفاده می‌شود، افزود: هدف نهایی انتخاب، ارتقا و یا رشد و توانمندسازی مدیران و شناخت و ایجاد یک گروه از کارکنان مستعد جهت واگذاری مسئولیت‌های مدیریتی است.

محمدی در ادامه گفت: در این دوره با توجه به اینکه شرکت کننده در چه سطحی قصد اخذ گواهی شایستگی را داشته باشد با استفاده از ابزارهای مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفته و توانمندی‌ها و شایستگی‌های مختلف وی سنجیده می‌شود.

وی ادامه داد: در پایان این ارزیابی اگر افراد موفق شوند از ۱۰۰ نمره حداقل عدد ۶۰ را کسب کنند، گواهینامه شایستگی دریافت خواهند کرد.

محمدی با بیان اینکه مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور تنها مرکزی است که آموزش ارزیابان حرفه‌ای را بر عهده دارد، اضافه کرد: در مرداد ماه امسال سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان موفق شد به عنوان اولین استان کشور دوره تربیت ارزیاب را در خارج از تهران برگزار و در این دوره ۲۴ نفر از متقاضیان واجد شرایط زیر نظر مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور در شهر رشت آموزش دیدند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار