کد خبر : 53435
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

نرخ تورم خرداد ماه در استان گیلان ۲۶.۸ درصد است

نرخ تورم خرداد ماه در استان گیلان ۲۶.۸ درصد است

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، گفت: نرخ تورم خرداد ماه در استان گیلان ۲۶.۸ درصد بوده که از این نظر استان در جایگاه بیست و یکم کشور قرار دارد.

به گزارش گیلانستان،وحید طیفوری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی در خرداد ماه امسال، اظهار کرد: نرخ تورم خرداد ماه در استان گیلان ۲۶.۸ درصد است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم کشور در این ماه ۲۷.۸ درصد است، افزود: استان گیلان در مقایسه با سایر استان در این زمینه در جایگاه بیست و یکم کشور قرار دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه پایین‌ترین نرخ تورم در خرداد ماه مربوط به استان آذربایجان غربی با ۲۴.۲ درصد است، گفت: استان ایلام با ۳۳ درصد بالاترین نرخ تورم کشور در خرداد ماه امسال را داشته است.

وی ادامه داد: نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر ۲۷ درصد و گیلان برابر ۲۳.۹ درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات کشور و گیلان به ترتیب ۲۸.۲ و ۲۸ درصد بوده است.

طیفوری با بیان اینکه مقدار تغییرات تورم نقطه به نقطه خردادماه امسال را در کشور و استان به ترتیب برابر ۲۲.۵ و ۲۰.۳ درصد است، گفت: بررسی تغییرات شاخص قیمت خرداد ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور برابر ۲ درصد و در استان برابر ۲.۴ درصد است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار