کد خبر : 27754
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397- 55: 10

نرخ خدمات شالیکوبی کارخانجات برنج گیلان اعلام شد/ نظارت تا ۱۰ آبان ادامه دارد

نرخ خدمات شالیکوبی کارخانجات برنج گیلان اعلام شد/ نظارت تا ۱۰ آبان ادامه دارد

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان ‌گفت:‌ نرخ خدمات شالیکوبی اعم از خشک کردن شلتوک و تبدیل آن به برنج سفید به کارخانجات گیلان ابلاغ شد.

به گزارش گیلانستان، فرهاد دلق‌پوش در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ نرخ خدمات شالیکوبی اعم از خشک کردن شلتوک و تبدیل آن به برنج سفید به کارخانجات گیلان ابلاغ شد بنابراین رعایت مقررات لازمه و تبعیت از نرخ‌های تعیین شده برای تمام واحدهای شالیکوبی فعال استان الزامی است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان در مورد نرخ‌های ابلاغ شده ابراز داشت:‌ بر این اساس امسال برای خدماتی نظیر خشک کردن و تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج سفید مبلغ دو هزار و ۷۵۰ ریال مصوب شده است که کشاورزان می‌توانند نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

دلق‌پوش با بیان اینکه کشاورزان در ازای خدمات شالیکوبی به جای بر این نرخ‌های مصوب می‌توانند برنج نیز به کارخانجات پرداخت کنند افزود:‌ شالیکاران در صورت تمایل می‌توانند برای تبدیل هر یکصد کیلوگرم شلتوک به برنج سفید،‌ سه کیلو و یکصد گرم برنج به کارخانجات شالیکوبی بپردازند.

وی از ابلاغ نرخ‌نامه‌های جدید به تمامی کارخانجات شالیکوبی و دهیاری‌ها خبر داد و عنوان کرد:‌ با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی گیلان،‌ تمامی مدیران کارخانجات باید اقدامات لازم جهت نصب بنر حاوی اطلاعات مربوط به نرخ‌های جدید را در ورودی شالیکوبی انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان اجرای طرح نظارت بر عملکرد واحدهای شالیکوبی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ بازرسان و ناظران سازمان جهاد کشاورزی،‌ تعزیرات حکومتی و کارشناسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان در اجرای این طرح مشترک با هم همکاری می‌کنند.

دلق‌پوش با بیان این نکته که اجرای دستورالعمل طرح نظارت بر عملکرد شالیکوبی‌های استان گیلان تا ۱۰ آبان ادامه دارد اظهار داشت:‌ بر اساس این دستورالعمل‌های صادر شده رعایت نرخ‌های مصوب برای تمامی شالیکوبی‌های استان الزامی بوده و در صورت تخلف برخوردهای لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شالیکوبی‌ها برای ارائه خدمات باید فاکتورهای دوبرگی صادر و یک نسخه آن را در صورت نیاز به بازرسان تحویل دهند افزود:‌ گشت‌های مشترک نظارتی در فصل برداشت برنج و ارائه خدمات شالیکوبی‌ها جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فعال هستند.

دلق‌پوش در مورد سامانه ستاد خبری ۱۲۴ و ثبت شکایات کشاورزان نیز تصریح کرد:‌ شالیکاران می‌توانند درباره موضوعاتی نظیر دریافت مبالغی خارج از نرخ‌های مصوب و موارد مشابه اینچنینی توسط واحدهای فرآوری برنج، مراتب را از طریق این سامانه به اطلاع برسانند.

انتهای پیام/‌ تسنیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار