کد خبر : 51521
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 خرداد 1399- 14: 12

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان:

نرم‌افزار اندروید «سرداران و فرماندهان» شهید گیلان رونمایی می شود

نرم‌افزار اندروید «سرداران و فرماندهان» شهید گیلان رونمایی می شود

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به تولید نرم‌افزار «چلچراغ» ویژه معرفی سبک زندگی سرداران و فرماندهان شهید استان، گفت: این نرم افزار همزمان با سوم خرداد رونمایی می شود.

به گزارش گیلانستان سجاد ستوده صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران دوران دفاع مقدس را گنجینه تمام نشدنی عنوان کرد با بررسی ابعاد مختلف آن می‌توان گوهرهای فراوانی در جهت الگوسازی برای نسل‌های جوان استفاده کرد، اظهار کرد: فرماندهان، سرداران و بزرگان مؤثر و تأثیرگذار دوران دفاع مقدس از جمله این گنجینه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه معرفی درست و به دور از بزرگنمایی این قهرمانان می‌تواند در ایجاد الگوهای مفید برای جوانان ما بسیار مؤثر باشد، افزود: جوانان و نوجوانان همواره به دنبال الگوهای قابل دسترس هستند و امروزه اغلب این قهرمانان را در شخصیت‌های خارجی جستجو می‌کنند.

ستوده با اشاره به اینکه متأسفانه جوانان ایرانی شناختی از مشاهیر کشور و محل زندگی خود ندارند، گفت: شهدا قهرمانان، دارایی‌ها و اندوخته‌های ملت‌ها و جوامع انسانی هستند که نادیده گرفتن آن‌ها آسیب‌های پرشماری را متوجه منافع ملی می‌کند.

وی با اشاره به الگو بودن شهدا و فرماندهان و سرداران دوران دفاع مقدس در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، ادامه داد: این عزیزان به دلیل نزدیکی و قرابت زمانی می‌توانند الگوهای بسیار مؤثری برای جوان امروز ایرانی باشند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه معرفی این الگوهای بی‌بدیل و درخشان در قالب‌های جدید و با استفاده از تکنولوژی‌های نو می‌تواند بستری مناسب برای الگوبرداری جوانان فراهم کند، گفت: در همین راستا مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با برنامه ریزی تلاش می‌کند تا در یک پروسه چندساله سیره و زندگی فرماندهان و شهدای اثرگذار دوران دفاع مقدس در قالب‌های جدید، برای استفاده عموم مردم به جامعه عرضه کند.

وی نرم افزار چلچراغ را یکی از این برنامه‌ها در معاونت نرم‌افزار مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان عنوان کرد و ادامه داد: این نرم افزار هم‌زمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان گیلان رونمایی خواهد شد.

ستوده افزود: در نرم‌افزار چلچراغ تلاش شده با استفاده از آخرین متدهای طراحی و کدنویسی، فضایی کاربرپسند و به روز در محیط نرم‌افزار فراهم شود تا مخاطبین و کاربران ضمن استفاده از محتوای فاخر آن، احساس خوبی برای استفاده از محیط کاربری آن داشته باشند.

وی گفت: این نرم‌افزار نخستین نرم‌افزار اندرویدی پیرامون زندگی شهدای شاخص و فرماندهان نظامی و مسئولین سیاسی استان گیلان است.

ستوده با اشاره به تولید نرم‌افزار «ستاره‌ها» در گذشته توسط این مرکز، تصریح کرد: نرم‌افزار ستاره‌ها ویژه بررسی و معرفی زندگی و سیره شهدای مدافع حرم گیلان بود که توسط مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان تولید و منتشر شد و نرم‌افزار «چلچراغ»، گام دوم در مسیر معرفی شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و به ویژه شهدای گیلان است.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان بیان کرد: نرم‌افزار چلچراغ شامل زندگی‌نامه، خاطرات، وصیت‌نامه و محتوای چندرسانه‌ای مربوط به ۴۴ شهید استان گیلان است که به صورت دسته‌بندی شده در بخش‌های مختلف برای هریک از شهدا تنظیم شده است.

وی در ادامه با اشاره به محتوای غنی و فاخر این نرم افزار اندرویدی، گفت: محتوای مبنای این نرم افزار توسط کنگره سرداران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان جمع آوری و در اختیار ما قرار گرفت که پس از تکمیل و دسته بندی توسط تیم محتوایی در چلچراغ مورد استفاده قرار گرفت.

ستوده افزود: در نرم افزار چلچراغ تلاش شده اطلاعات شهدای منتخب، از همه رده‌های فعال در دفاع مقدس اعم از بسیج، سپاه، ارتش، جهاد سازندگی، آموزش و پرورش، مسئولین سیاسی و همچنین اکثر اقشاری که در جنگ حضور فعال داشتند اعم از نظامی، دانشجو، روحانی، فرهنگی گنجانده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار