کد خبر : 73348
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۱۳

نشست نمایندگان تشکل های دانشجویی با نماینده ولی فقیه+ تصاویر

نشست نمایندگان تشکل های دانشجویی با نماینده ولی فقیه+ تصاویر

.

به گزارش گیلانستان، به مناسبت گرامی داشت روز دانشجو، نشستی با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و رؤسای دانشگاهها و دبیران تشکل‌های دانشجویی روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات مصلی رشت  برگزار شد.

در این مراسم آیت الله فلاحتی ضمن تبریک روز دانشجو به حضار و دانشجویان، تاکید کرد باید سعی شود این جلسات مختص روز دانشجو نباشد و در طول سال جلسات بیشتری برگزار گردد. وی در ادامه گفت: در دانشگاه جامعه هدف متوجه دانشجو است بنابراین باید ساختارها و اهداف جامعه را برای آن تبیین نمود. دانشگاه از حیث آرمانگرایی در ایران، تاریخ مناسب و خوبی دارد. امروز یکی از وظایف بزرگ دانشجویان استمرار اندیشه ناب اسلام گرایی است و دانشجویان مسلمان در انقلاب اسلامی باید برای همه دانشجویان جهان نمونه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه افزود: فهم عمیق از اسلام باید برای همه دانشجویان و همه ما مهم باشد. دانشگاه و دانشجو باید سیاست را بفهمد و سیاست زده و سیاست باز نباشد. هوش و فهم سیاسی یکی از عواملی هست که میتواند از فرار مغزها جلوگیری کند. تفکر سیاسی مادامی که باعث التهاب در جامعه نباشد قابل پذیرش است. در عرصه سیاست در دانشگاه باید تفکرات سیاسی در کنار هم بنشینند و صحبت کنند تا به راه حل مناسب و اثرگذار برسند. آیت الله فلاحتی در پایان به مدیران و نهادهای دانشگاه ها توصیه کرد نشست های چهره به چهره با دانشجویان جهت رفع مشکلات دانشجویان داشته باشند تا دانشجو باید احساس کند که مسولان دلسوزند و برای حل مشکلات تلاش می‌کنند.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمد علی عباسی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام  معظم رهبری در دانشگاه گیلان ضمن تبریک روز دانشجو و تشکر از آیت الله فلاحتی بابت جلسه با دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان، از ارزش دادن به دانشجویان در عرصه های مختلف، مانند تریبون دادن به دانشجویان جهت ایراد سخنرانی در نماز جمعه شهرهای مختلف استان تقدیر و تشکر کردند.

شایان ذکر است نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان، نیز نظرات و پیشنهادات خود را در این نشست بیان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار