کد خبر : 3072
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394- 27: 18

نشست هماهنگی مقابله با حوادث احتمالی ناشی از شرایط جوی چند روز آینده گیلان برگزار شد

نشست هماهنگی مقابله با حوادث احتمالی ناشی از شرایط جوی چند روز آینده گیلان برگزار شد

با توجه به پیش‌بینی کاهش محسوس دما و بارش برف از عصر امروز در گیلان، نشست هماهنگی مقابله با حوادث احتمالی ناشی از شرایط جوی چند روز آینده به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش درگیلان از رشت، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در نشست هماهنگی مقابله با حوادث احتمالی ناشی از شرایط جوی، با بیان اینکه گزارش‌های اداره کل هواشناسی نسبت به قبل بسیار دقیق و به روزتر شد، اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از عصر امروز شاهد کاهش محسوس دما و بارش برف در نقاط جلگه استان گیلان هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان استانی است که هر لحظه امکان وقوع بلایای طبیعی در آن وجود دارد، افزود: با توجه به تجارب و اقدامات مؤثر در مقابله با بحران، حضور قوی مدیران در بخش‌های مختلف ضروری است.

وی با بیان اینکه آماده باش نیروهای شهرستانی و استانی را در زمان بحران نیازمندیم و خوشبختانه وضعیت بسیار مطلوب است، گفت: نیروهای امدادی و راه وشهرسازی در مناطق برف‌گیر گیلان مستقر هستند و آمادگی لازم را دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: با تمهیداتی که انجام گرفته ذخیره نیروگاه‌های برق، آب، سوخت مایع و گاز در شرایط مطلوبی قرار دارند و نگرانی خاصی وجود ندارد.

نجفی با اشاره به ذخیره‌سازی مطلوب کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: بازارهای استان به‌صورت پرنشاط و قوی آماده‌اند تا به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه بارش برف فرصت محسوب می‌شود نه تهدید، گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تا مردم با بارش برف احساس نشاط و شادابی داشته باشند.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به گزارش جانشین سپاه قدس گیلان درباره استفاده از امکانات این نیرو در هنگام بروز بلایای طبیعی، تصریح کرد: امروز با تدبیر، آرامش و نگاهی که مسئولان ارشد سپاه استان دارند می‌توانند در مقاطع مختلف با ظرفیت‌های موجود خود به کمک استان بیایند.

نجفی با ابراز خرسندی از رشد ذخیره‌سازی آب در سد نسبت به ۲ سال گذشته افزود: در سطح جلگه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که به‌زودی شاهد نتایج آن‌ها را هستیم.

وی به اقدامات خوبی که در طرح جامع توسعه شهر رشت شروع شد اشاره و بیان کرد: امیدواریم با اندیشه‌ای که اعضای شورای اسلامی شهر نیز در همراهی با شهرداری دارند تا ۱.۵ سال آینده شرایط بهتری را در این شهر شاهد باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به درپیش بودن ایام مبارک دهه فجر گفت: امسال تعداد پروژه‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافت و در همه شهرستان‌ها بزرگداشت دهه فجر با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

نجفی با بیان اینکه مردم در تمامی دوران‌ها با مسئولان صادق بوده‌اند، گفت: قولی به مردم داده نشود که قابلیت عملیاتی شدن را ندارد تا در بین مردم بی‌اعتمادی به‌وجود نیاید و از رسانه‌ها خواست تا موفقیت‌های نظام و انقلاب را به گوش مردم برسانند و در این‌باره حرفه‌ای عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این نشست هریک از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان درباره آمادگی مقابله با بارش سنگین برف گزارش ارائه کردند.

گیلان از عصر روز سه شنبه با کاهش محسوس دما شاهد بارش برف در نقاط مرکزی خواهد بود و این وضعیت تا اوایل بامداد روز پنج شنبه ادامه دارد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار