کد خبر : 25608
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397- 05: 18

نظارت بر اماکن تولید مواد غذایی گیلان در ایام ماه رمضان تشدید می‌شود

نظارت بر اماکن تولید مواد غذایی گیلان در ایام ماه رمضان تشدید می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان گفت:‌ نظارت و بازرسی‌ها از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی گیلان در ایام ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود.

به گزارشگیلانستان،‌ رضا قشلاقی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،‌ تعزیرات حکومتی استان گیلان به همراه سایر دستگاه‌های مرتبط بازرسی‌های خود از مراکز تولید و عرضه مواد غذایی را تشدید می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان حوزه سلامت را نیازمند پایش و بازرسی مستمر خواند و افزود:‌ با توجه به اهمیت مقوله تغذیه و لزوم رعایت مسائل بهداشتی، بازرسی از مراکزی که اقدام به تولید و یا عرضه محصولات خوراکی می‌کنند یکی از اولویت‌های این اداره کل است.

قشلاقی از تشدید نظارت‌های اعمال شده از واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی در سال‌های اخیر سخن گفت و بیان داشت:‌ آنچه که اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان به‌عنوان یک مرجع قضایی با آن مواجه بوده رشد کشف تخلفات انجام شده به جهت تشدید بازرسی‌ها است.

وی از رشد ۳۰ درصدی کشفیات و پرونده‌های تخلف اماکن تولید مواد غذایی گیلان در سال ۹۶ خبر داد و عنوان کرد:‌ افزایش ورود پرونده‌های مربوط به تخلفات سلامت و بهداشت به اداره کل تعزیرات حکومتی گیلان با تشدید مجازات‌ها و برخوردهای قانونی همراه بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان به رشد مجازات‌های اعمال شده نسبت به واحدهای متخلف استان اشاره کرد و گفت:‌ در سال ۹۶ همزمان با رشد پرونده‌های تخلف در حوزه تولید و توزیع مواد غذایی،‌ اعمال مجازات‌ و محکومیت‌ها نسبت به این اماکن نیز ۱۰۰ درصد رشد پیدا کرد.

قشلاقی نظارت و بازرسی در حوزه اماکن تولید و توزیع مواد غذایی را کاری بسیار گسترده اعلام کرد و ابراز داشت:‌ گاهی اوقات نظارت بر برخی از این واحدها و لزوم ساماندهی آن‌ها به‌خوبی انجام نمی‌شود که این امر نیازمند پوشش صحیح بازرسی‌ها در سراسر استان گیلان است.

وی تشدید برخوردهای قانونی را ضامن عدم تکرار تخلفات توسط مرتکبان ندانست و خاطرنشان کرد:‌ یکی از اهداف قانونگذار در برخورد با متخلفان بحث جلوگیری از تعداد تخلف است و برای تحقق این هدف نظارت و بازرسی‌ها از اماکن تولید و توزیع مواد غذایی باید به صورت مستمر انجام شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان از برگزاری گشت‌های مشترک این اداره کل با سایر دستگاه‌های مرتبط خبر داد و تصریح کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان یکی از مراکزی است که ارتباط تنگاتنگی جهت اعمال بازرسی‌ها با اداره کل تعزیرات حکومتی گیلان دارد.

قشلاقی بر لزوم حمایت از بازرسان و ناظران تأکید کرد و اظهار داشت:‌ اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان در راستای حفظ حقوق و امنیت این ناظران حمایت‌های قضایی از افرادی که در این بخش فعالیت می‌کنند را همواره به‌عنوان یک اصل مهم در دستور کار خود قرار داده است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار