کد خبر : 43920
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398- 27: 17

ر جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان مطرح شد:

نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در گیلان تشدید می‌شود

نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در گیلان تشدید می‌شود

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مردم گیلان تغییرات قیمت کالاها و کرایه خودروها پس از افزایش نرخ بنزین است که لازم است نظارت بر توزیع کالاهای اساسی تشدید شود.

به گزارش گیلانستان مسئولان ملی و استانی اعلام کردند که افزایش نرخ بنزین روی قیمت تمام شده کالاها تأثیر زیادی ندارد و نظارت بر توزیع کالاها تشدید می‌شود اما باز یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مردم گیلان تغییرات قیمت کالاها و کرایه خودروها پس از افزایش نرخ بنزین است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار با اعلام اینکه هیچ گونه مشکل و کمبودی در حوزه تأمین کالاهای اساسی مردم وجود ندارد گفت: انبارها و شرکت‌های پخش گیلان نیز در حوزه تامین و توزیع کالاهای اساسی هیچ گونه مشکلی نداشته و برای ۶ ماه آینده نیز ذخیره مازاد دارند.

فرهاد دلق‌پوش با اشاره به اینکه تأمین و توزیع کالاها بر اساس نیاز مردم انجام می‌شود ابراز داشت: افزایش قیمت بنزین تأثیری روی تولید نخواهد داشت و برای نظارت در بخش حمل و نقل نیز کمیته مشخصی در استان تشکیل شده تا مردم در این حوزه نیز مشکلی نداشته باشند.

وی با تأکید بر افزایش نظارت‌ها گفت: با توجه به اینکه ممکن است با افزایش خودسرانه نرخ کالا توسط برخی اشخاص روبه‌رو باشیم در این راستا اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی استان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت‌ها را افزایش می‌دهند و با متخلفان برخورد کرده چون افزایش غیرقانونی نرخ کالاها پذیرفتنی نیست.

منصور انصاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به برخورد جدی با کسانی که اقدام به گران‌فروشی کنند گفت: ممکن است گروهی فرصت‌طلب به بهانه افزایش قیمت بنزین اقدام به گران‌فروشی کرده و نرخ کالاها را به صورت غیرقانونی افزایش دهند که در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه افزایش سوخت بر هزینه‌های حمل و نقل عمومی تأثیری نمی‌گذارد اظهار داشت: در حال حاضر هیچ گونه افزایش کرایه در حمل و نقل عمومی وجود ندارد و هیچ شرکتی حق افزایش کرایه را ندارد.

نایب ‌رئیس اتاق اصناف کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: در بخش حمل و نقل نیز جلسات کارشناسی در ستادهای تخصصی وزارت کشور تشکیل شده است و برای رانندگانی که دارای شناسنامه فعالیت در آژانس‌ها و موسسات کرایه اتومبیل هستند، تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

جلال‌الدین محمد شکریه خاطرنشان کرد: خودروهایی که در اختیار شرکت‌های پخش هستند نیز از سوخت گازوئیل و گاز استفاده می‌کنند اما جلسات کارشناسی برای خودروهایی که از سوخت بنزین استفاده می‌کنند تشکیل می‌شود و مقدار سوخت مورد نیاز برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار