کد خبر : 37863
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398- 35: 20

یادداشت/ مهدی نصیری راد:

نعل وارونه استاندار گیلان!/ وقتی مسئولان غیر انقلابی نمی‌گذارند مردم شیرینی انقلاب را درک کنند!

نعل وارونه استاندار گیلان!/ وقتی مسئولان غیر انقلابی نمی‌گذارند مردم شیرینی انقلاب را درک کنند!

قانون باید فصل الخطاب همه مباحث و مسائل باشد و هر گونه هرج و مرج و خودسری محکوم است و حتما تمامی مشکلات ما ناشی از بی قانونی و عدم توجه برخی از مسئولین و گروها به منافع کشور و ملت می باشد.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان/ مهدی نصیری راد: استان گیلان از دیر باز مهد دلیران و سرداران نامی و عالمان بزرگ بوده و تاریخ به خوبی گواهی می دهد چه مجاهدت هایی در راه اهتزاز فرهنگ ناب اسلامی از سوی گیلانیان به وقوع پیوسته و امروز تفختر به این مبارزه های سیاسی و مدنی برای جوانان انقلابی استان حتما امری بدیهی می باشد.
نگاهی اجمالی به پیشینه گیلانیان خصوصا در صده اخیر به خوبی از نقش برجسته گیل مردان و گیل زنان در نهضت مشروطه ایران و مبارزه با استبداد روایت می کند و یا قیام عزت آفرین جنگل با رهبری میرزا کوچک و جدال با استبداد داخلی و استعمار خارجی تا همیشه فریاد حق طلبی، بلند قامتی و ایستادگی در برابر همه آنچه که ناهنجاری قلمداد می گردد در جنگل های سبز گیلان را نهادینه کرده است.
اما هفته گذشته چند حادثه مهم در استان اتفاق افتاد که دکتر سالاری استاندار گیلان در واکنش به یکی از موضوعات پر تنش رسانه ای، در حالی به تجمع اعتراضی عده زیادی از مردم انقلابی استان نسبت به دعوت یکی از محکومان فتنه سال ۸۸ به گیلان، شکوه می کند و تحت لوای قانونمداری معترضان را به ایجاد هرج و مرج متهم می کند که خود سابقه درخشانی در پاسداری از قوانین ندارد.
به کار گیری بدون ضابطه برخی از فعالان ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور در مناصب حاکمیتی، انتصاب یک سرباز به عنوان مشاور، عدم حضور برخی از مسئولان در جلسات استانی تنها نمونه هایی از اعراض استاندار غیر بومی گیلان به قانون است.
حقیقت ماجرا این است که وقتی یک محکوم امنیتی به استان دعوت می گردد، سالاری به جای همراهی با مردمی که در هشتم دی ماه سال ۸۸ در محکومیت فتنه و دفاع از انقلاب حماسه آفریند و همچنین پاسداری از صدور احکام قانونی دستگاه قضاء، خود وارد کارزار اتهام زنی شده و انقلابی ها را متهم به ایجاد بلوا و آشوب و فعالیت های غیر قانونی می نماید‌.
مردم ولی نعمت انقلاب هستند و به جرات می توان مدعی شد که هنوز مسئولانی غیر انقلابی نگذاشته اند حلاوت و شیرینی انقلاب را مردم درک نمایند و اگر همین جماعت انقلابی نبودند و برای دفاع از آرمانها و کشور آماده جانفشانی نمی شدند، برخی از مسئولینی که تنها هنرشان یک زندگی مدیریتی لاکچری با ته ریش و یقه سفید دیپلماتیک است و لاجرم از مفاهیم انقلابی فقط شعار دادن و ژست گرفتن را فرا گرفته اند اصلا فرصتی برای همین گذران مدیریتی نمی یافتند.
متاسفانه همزمان با این قائله، ماجرای متاثر کننده امر به معروف در خمام اتفاق می افتد و بانوئی به واسطه یک تذکر لسانی شرعی، اخلاقی و قانونی مورد هجوم هتاکان به فرهنگی بومی و ارزشی گیلان قرار می گیرد اما اینجا سکوت استاندار گیلان قابل توجه است.
البته که قانون باید فصل الخطاب همه مباحث و مسائل باشد و هر گونه هرج و مرج و خودسری محکوم است و حتما تمامی مشکلات ما ناشی از بی قانونی و عدم توجه برخی از مسئولین و گروها به منافع کشور و ملت می باشد و باید تصریح کرد نعل وارونه زدن نمی تواند راهکاری صحیح برای رفع شدائد باشد.
در هر صورت موضوعات بسیار مهم و حیاتی در اقتصاد، فرهنگ، محیط زیست و زندگی همه مردم گیلان از جمله همین ورود پسماند پتروشیمی به داخل استان وجود دارد که از نمایندگان دولت تدبیر و امید در گیلان انتظار می رود آنها را مورد توجه جدی قرار بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار