کد خبر : 57852
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مهر 1399- 48: 16

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

نقش جهادی امامان محله در مقابله با جنگ نرم دشمن

نقش جهادی امامان محله در مقابله با جنگ نرم دشمن

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به کمبود زیرساخت های مادی در مساجد برای انجام فعالیت های فرهنگی، گفت: امامان محله نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمن دارند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی صبح چهارشنبه در دومین نشست کارگاهی و هم اندیشی امامان محلات استان گیلان در مسجد جامع شهرستان صومعه سرا، خواستار توجه ویژه امامان محلات به گسترش فعالیت‌های مساجد در امور فرهنگی متناسب باز نیاز روز جامعه شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه عمران و آبادانی مساجد به عنوان یک امر ضروری و خدا پسندانه خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد، گفت: با رونق مساجد از طریق افزایش حضور و مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی که بازخوردهای دینی مؤثری در جامعه ایجاد می‌کند به دغدغه اصلی امامان محلات تبدیل شود.

وی با ابراز نگرانی از اینکه زیر ساخت‌های مادی لازم برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح مساجد فراهم نیست، افزود: امامان محلات زیر ساخت‌های معنوی رونق مساجد را در شرایط سخت کنونی فراهم سازند.

حجت الاسلام مهدی با تاکید بر اینکه در شرایطی که دشمن از طریق تهاجم فرهنگی در حال ضربه زدن به جایگاه روحانیون و مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی هستند، تصریح کرد: امامان محلات در این تهاجم باید به صورت جهاد گونه در حال جنگ باشد.

تهیه شناسنامه فرهنگی به منظور ایجاد تحول در سطح مساجد صومعه سرا

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه سرا نیز در نشست با اشاره به فعالیت چندین دهه‌ای سازمان تبلیغات در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب و منویات رهبر معظم، گفت: تبیین اسلام ناب محمدی و رصد هوشمندانه اقدامات دشمنان علیه نظام و انقلاب دارند باید توسط این سازمان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده با تاکید بر اینکه در عصر غیبت باید تلاش‌های لازم جهت تبیین ارزش‌های دین مبین اسلام انجام شود، افزود: سازمان تبلیغات در این راستا تلاش می‌کند به فعالیت‌های فرهنگی ویژه و هم سو بپردازد.

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا ۱۵ شهید روحانی شهید تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است، اظهار داشت: ۲۲ مسجد فعال در امور اجتماعی و فرهنگی، ۴۴ بقعه متبرکه و ۱۰ خانه عالم و ۴۴ هیأت مذهبی در راستای گسترش فرهنگ دینی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام ابراهیم زاده از تهیه شناسنامه فرهنگی در سطح شهر و روستاهای شهرستان صومعه سرا خبر داد و افزود: این شناسنامه‌ها برای تحقق زیست بوم فرهنگی و برنامه ریزی ساختاری برای تحقق تحول اجتماعی در سطح مساجد بسیار کاربردی است.

وی به کمک بیش از دو میلیارد تومانی تشکل‌ها و مراکز فرهنگی و دینی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۴۰۰ میلیون تومان توسط تشکل‌های مذهبی در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار