کد خبر : 28505
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳

نقش شهدای دانش‌آموز گیلان در دوران دفاع مقدس برجسته بود

نقش شهدای دانش‌آموز گیلان در دوران دفاع مقدس برجسته بود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: نقش شهدای دانش‌آموز استان گیلان در دوران دفاع مقدس برجسته و پررنگ است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا داوطلب پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مسئولان جدید و سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان رشت اظهار داشت: عمده شهدای گیلان را جوانان تشکیل می‌دهند و جوانان گیلانی در عرصه‌های مختلف انقلاب اثرگذار بودند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان 7 هزار و 126 شهید دارد که با احتساب شهدای گیلان در دیگر استان‌ها این آمار به 8 هزار شهید می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه نقش شهدای دانش‌آموز استان گیلان در دوران دفاع مقدس برجسته و پررنگ است بیان کرد: انقلاب اسلامی را دانش‌آموزان انقلابی ایران اسلامی با دست‌توانمند امام خمینی(ره) آغاز کرده و به پیروزی رساندند.

داوطلب با اشاره به اینکه در بستر‌های فرهنگی باید به طور ویژه از جوانان امروز بهره برد خاطرنشان کرد: در کنار تمامی فضاهای آلوده که در تلاشند تا انقلاب را به مسیر نامعلومی بکشانند حضور مداوم و مستمر جوانان و دانش آموزان عاملی برای حفظ و حراست از انقلاب است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه جبهه حق در مقابله با فضای مجازی به طور مطلوب ظاهر نشده و در این راستا نیازمند تلاش مضاعف هستیم گفت: بهترین اقدامات و موفقیت‌ها همواره از اراده و سلیقه جوانان حاصل می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان ‌گیلان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار داشت: شهید رجایی موسس تشکیل انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در کشور بوده است.

یاسر تقوی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار آخرین سخنرانی قبل از شهادت خود را در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان داشته است گفت: امید است بتوانیم در راستای تداوم مسیر این شهدا ثابت قدم باشیم.

وی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با توسل به بنیه توحیدی امام خمینی (ره)  در مدارس شکل گرفت خاطرنشان کرد: این اتحادیه در طول چهل سال با تکیه بر نظام توحیدی، علوی و فاطمی رویش پیدا کرده است

تقوی با تاکید بر اینکه این اتحادیه به یمن برکت خون بیش از 15 هزار شهید دانش‌آموز بارور شده و مسیر انقلاب اسلامی را به درستی طی می‌کند بیان کرد: این تشکل در تلاش است تا زمینه تفکر و اخلاق توحیدی و عمل موحدانه را به صورت جمعی تبیین و فراهم کند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌گیلان با اشاره به اینکه این تشکل در تلاش است تا اهداف انسان‌سازی در انقلاب اسلامی را محقق کند گفت: این اتحادیه در تلاش است تا با انسان‌سازی روحیه انقلابی و جهادی را به بدنه جامعه و نسل جوان تزریق کند.

تقوی با بیان اینکه در این مراسم مسئول جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان رشت معارفه شده و از زحمات مسئول سابق این مجموعه تقدیر می‌شود گفت: تلاش است با اقدامات مطلوب و اثرگذار اهداف این مجموعه را به سر منزل مقصود برسانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی مجموعه‌ای اثرگذار و موثر در جامعه است گفت: این مجموعه فرهنگی فعال در گیلان همواره شورای اسلامی شهر رشت را همراه و در کنار خود ببیند.

محمد حسن عاقل‌منش با بیان اینکه اعضای این مجموعه فرهنگی همواره با عشق، علاقه و ایمانی قوی اقدامات خود را دنبال می‌کنند تاکید کرد: اینگونه مجموعه‌های فرهنگی همواره مهد پرورش شهدا و جوانمردان ایران اسلامی بوده است.

وی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را مجموعه‌ای انسان‌ساز و منشاء تحولات گسترده اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عنوان کرد و گفت: مدیران و مسئولان همواره قدردان تلاش و همت این مجموعه اثرگذار باشند.

عاقل‌منش با تاکید بر اینکه فعالان و جوانان این مجموعه در شرایط کنونی وقت، انگیزه و تلاش خود را وقف نظام و انقلاب اسلامی می‌کنند افزود: انجمن در برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی خود علاوه بر استفاده از جوانان مذهبی از ظرفیت جوانان غیر مذهبی استفاده کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه این اقدام زمینه‌ای برای جذب و تحول جوانان غیر مذهبی به روحیه انقلابی و جهادی می‌شود خاطرنشان کرد:اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان می‌توانند زمینه ساز ارتقای همه جانبه فرهنگی و توسعه توانمندی دانش‌آموزان در جامعه باشد.

در پایان این مراسم از زحمات مرتضی هاشمی‌نسب مسئول سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان رشت تقدیر شد و مجتبی حاذق نیک‌رو به عنوان مسئول جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان رشت معرفی شد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار