کد خبر : 54797
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

با حضور اقشار مختلف مردم

نماز بافضیلت عید سعید قربان در رشت اقامه شد/ آیت الله فلاحتی: نقد سازنده موجب رشد کشور می شود+ تصاویر

نماز بافضیلت عید سعید قربان در رشت اقامه شد/ آیت الله فلاحتی: نقد سازنده موجب رشد کشور می شود+ تصاویر

نماینده ولی فقیه در گیلان به احساس بعضی از آدم های ضعیف در داخل مبنی براینکه اقتدار در سایه رابطه با آمریکاست اشاره کرد و گفت: هر کشوری که با آمریکا رابطه برقرار کند ذلیل است.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز عید قربان با تبریک و گرامیداشت این عید عزیز اظهار کرد: عید دو معنای عام و خاص دارد و معنای عام آن را امیر مومنان امام علی(ع) در حکمت شماره ۴۲۸ نهج البلاغه اینگونه فرمودند؛ هر روزی که انسان گناه نکند، عید و روز بندگی خدا محسوب می شود.

وی به معنای خاص عید اشاره کرد و افزود: قربان، فطر، غدیر و جمعه از اعیاد مسلمانان محسوب می شود به ویژه اینکه عید قربان روز اظهار و بروز بندگی خداست و حضرت ابراهیم(ع) در این روز بندگی خود به خدای متعال را در عمل نشان داد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عید قربان روز رها شدن انسان از هوی و هوس و شیطان است، تصریح کرد: عید قربان نشان دهنده خلوص و بندگی خداست و از خدای متعال می خواهیم ما را از بندگان خالص خود قرار دهد.

آیت الله فلاحتی به تلاش مذبوحانه دشمن برای ایجاد اختلاف در داخل کشور اشاره کرد و گفت: قدرت های استکباری به سرکردگی آمریکا دولت های موذی و آزاردهنده بشریت هستند.

وی با اشاره به اینکه هنوز بعضی از آدم های ضعیف در داخل احساس می کنند اقتدار در سایه رابطه با آمریکاست، بیان کرد: هر کشوری که با آمریکا رابطه برقرار کند ذلیل است و هر فردی که اندیشه رابطه با آمریکا را داشته باشد زبون محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به طراحی دشمن برای القای یاس در مردم نسبت به آینده اشاره کرد و یادآور شد: دشمن تلاش می کند نشان دهد که تغییر نظام موجب بهبود وضعیت مردم می شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه دشمن در طراحی های خود با شکست مواجه می شود، خاطرنشان کرد: ۴۰ سال است که به دشمن به ویژه آمریکا سیلی زده ایم و دشمن خار و زبون شده است و سخنان یاوه دشمن باید به زباله دان تاریخ ریخته شود.

وی، نشان دادن کاهش اقتدار نیروهای امنیتی به ویژه نیروی انتظامی بین مردم را از طراحی های دشمن دانست و اظهار کرد: امنیت موجود در جامعه و مرزهای کشور مرهون تلاش های نیروی انتظامی و مرزبان غیور ما است و نیروهای ملسح جمهوری اسلامی نشان دادند در شرایط سخت مقتدرانه از کشور دفاع می کنند.

امام جمعه رشت به برخی از همراهان امام(ره) که اکنون تبدیل اپوزیسیون شده اند، اشاره کرد و افزود: برخی به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و رهبری هستند حال آنکه تلاش های مقام معظم رهبری به ویژه در سال های گذشته منجر به محبوبیت ایشان شده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه منافقین در راس دشمنان نظام اسلامی قرار دارند، بیان کرد: اکنون منافقین در کشورهای بیگانه به تکدی گری افتاده اند.

وی، یکی از اهداف دشمن را کاهش حضور جمعیت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا و همچنین سوء استفاده از شرایط کرونایی ذکر کرد و گفت: راهکار مقابله با ترفندهای دشمن این است که کاری نکنیم جامعه ملتهب شود و کسی با نوشتار و گفتار به دنبال ایجاد التهاب در جامعه نباشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تاب آوری ملت باید تقویت شود تا بتوانیم به اهداف مقدس نظام اسلامی دست پیدا کنیم، تصریح کرد: البته معنای سخن مذکور آن نیست که نقد نداشته باشیم زیرا نقد سازنده موجب رشد کشور می شود.

آیت الله فلاحتی به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله بین دولت و مجلس اشاره کرد و یادآور شد: درباره نظارت ها، افزایش نرخ ارز و گرانی ها در جامعه ضعف هایی وجود دارد اما دولت اسلامی را از خود می دانیم و موجب نمی شود که به زد و خورد داخلی بپردازیم بنابراین دشمن بداند هیچگاه به اهداف خود نمی رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار