کد خبر : 44336
تاریخ انتشار : شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

در آستانه سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی؛

نمایشگاه «یاد میرزا» در شهرستان فومن گشایش یافت

نمایشگاه «یاد میرزا» در شهرستان فومن گشایش یافت

نمایشگاه «یاد میرزا» در آستانه نود و هشتمین سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی به مدت دو روز در شهرستان فومن گشایش یافت.

به گزارش گیلانستان ظهر شنبه با حضور مسئولان شهرستان فومن نمایشگاه «یاد میرزا» در آستانه نود و هشتمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی در مجتمع فرهنگی هنری سید الشهدای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برپا شد.

«مهران اشراقی» مجموعه‌دار گیلانی در حاشیه گشایش این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت‌های نمایشگاهی خود را از سال ۷۳ تاکنون آغاز کرده است، افزود: در این سال‌ها بیش از ۱۰۰ نمایشگاه در شهرهای مختلف استان گیلان و کشور برپا کرده است.

وی اظهار کرد: همزمان با نود و هشتمین سالگرد شهادت روحانی مبارزه گیلانی میرزا کوچک جنگلی این نمایشگاه برای نخستین بار در شهرستان فومن برپا می شود.

اشراقی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه اسناد و مدارک و ادوات جنگی مربوط به دوران مشروطه و جنبش جنگل به نمایش درآمده است، تصریح کرد: عکس‌هایی نیز مربوط به آن دوران است در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه امروز و فردا در شهرستان فومن دایر خواهد بود، افزود: تمام وسایل به نمایش درآمده در این نمایشگاه با هزینه شخصی بنده تهیه و خریداری شده است.

اشراقی هدف از جمع آوری این مجموعه را علاوه بر علاقه شخصی، انتقال فرهنگ گذشته و افکار و آرمان‌های مفاخر استان به نسل‌های آینده عنوان کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار