کد خبر : 6847
تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1395- 48: 0

نماینده‌ای که نفاق سیاسی دارد نباید وارد مجلس شود/ علمای جوان در خبرگان رهبری از افتخارات گیلان هستند

نماینده‌ای که نفاق سیاسی دارد نباید وارد مجلس شود/ علمای جوان در خبرگان رهبری از افتخارات گیلان هستند

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان وجود علمای جوان و خبره در مجلس خبرگان رهبری را از افتخارهای مردم گیلان خواند و گفت: مواضع برخی از افراد در مورد مجلس خبرگان رهبری و اعضای آن مانند مواضع بنی‌صدر و قطب‌زاده است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عزت‌الله معتمد شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای روحانی شهرستان آستانه اشرفیه در آستان مقدس آقا سید جلال‌الدین اشرف(ع) با درود به ارواح طیبه شهدا و روح بلند و ملکوتی امام(ره) اظهار کرد: بارگاه سلطان سید جلال‌الدین اشرف(ع) مانند خورشیدی در گیلان می‌درخشد و بصیرت‌افزایی می‌کند.

وی به اقتدار شیعه در زمان آقا سید جلال‌الدین اشرف(ع) در منطقه لاهیجان اشاره کرد و افزود: آیت‌الله مرعشی نجفی خادمی آقا سید جلال‌الدین اشرف(ع) را افتخار خود دانسته است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه آیت‌الله امینیان دارای زندگی زاهدانه‌ و تلاش مجاهدانه‌ای بود، خاطرنشان کرد: مدت ۳۰ سال آیت‌الله امینیان با سلوک عارفانه‌ای در استان زندگی کرده است.

معتمد، یکی از ویژگی‌های شخصیت مردان الهی و شهیدان را صداقت و اخلاص در جهاد و مبارزه خواند و بیان کرد: استقامت و پایداری در میدان جهاد و مبارزه با دشمن دارای ویژگی‌های متفاوتی است.

وی به مبارزه و جهاد یاران امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد وارد میدان مبارزه شدند و با استقامت در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه صداقت در پایداری در دفاع از امام حسین(ع) رمز ماندگاری قیام عاشورا است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، اخلاص و صداقت رزمندگان رمز ماندگاری شهدا شده است.

*نفاق نقطه مقابل اخلاص

معتمد، نفاق را نقطه مقابل اخلاص شهدا در میدان مبارزه عنوان کرد و یادآور شد: نفاق سیاسی، نهضت علوی و نبوی را با چالش‌های متعددی مواجه کرد و به طرف فروپاشی کشاند.

وی با بیان اینکه نفاق می‌تواند در بعد اخلاقی، اعتقادی و سیاسی باشد، اظهار کرد: نفاق سیاسی بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب‌های توحیدی و انقلابی است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان بر محافظت از انقلاب اسلامی به عنوان میراث انبیای الهی تأکید کرد و افزود: نفاق به‌دنبال تضعیف حاکمیت دینی و انحراف جامعه از حاکمیت توحیدی و الهی است.

معتمد با اشاره به ایجاد نفاق سیاسی در حکومت پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: نفاق سیاسی بین منصب‌داران منعقد می‌شود و رشد می‌کند.

*حرکت نفاق سیاسی روی خط عوام‌فریبی

وی متذکر شد: نفاق سیاسی روی خط عوام‌فریبی حرکت می‌کند، تظاهر به انقلابی‌گری دارد و از دین بهره‌برداری سیاسی می‌کند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نفاق سیاسی تظاهر به دینداری و تبعیت از قرآن و قانون اساسی می‌کند، تصریح کرد: نفاق سیاسی در جای دیگری به‌دنبال جدایی دین از سیاست است.

معتمد به تلاش نفاق سیاسی در محدود کردن فعالیت‌های ولی فقیه اشاره کرد و گفت: فردی که بیانات امام(ره) در مورد رژیم صهیونیستی و آمریکا را نادیده بگیرد بدون تردید دارای نفاق سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه نفاق تا تراز صحابه پیامبر اکرم(ص) جلو رفته بود، خاطرنشان کرد: نفاق در انقلاب امام(ره) تا مرجعیت سیاسی و در برخی از مواقع تا مرجعیت دینی جلو رفته است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به مسؤولیت نخبگان به‌ویژه روحانیون در زمینه نفاق در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: اگر می‌خواهیم دارای پایداری انقلاب اسلامی باشیم باید نفاق برای مردم تبیین شود.

معتمد با بیان اینکه برخی از افراد در انقلابی‌گری و منصب‌داری پیشتاز بودند، اظهار کرد: عده‌ای به دلیل نفاق سیاسی به افرادی بسیار خطرناک برای قیام علوی و انقلاب اسلامی تبدیل شدند و به حاکم اسلامی حمله کردند.

وی، نفاق سیاسی را خطری جدی برای حکومت اسلامی و اندیشه‌های امام(ره)، خواند و بیان کرد: نفاق سیاسی در لایه‌های حکومتی ایجاد می‌شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به برگزاری ۱۰ روز روضه امام حسین(ع) توسط برخی از افراد اشاره کرد و افزود: افراد مذکور فیش‌های نجومی دریافت می‌کنند و این امر با روضه‌ آنها در تضاد است.

معتمد با اشاره به اینکه نفاق سیاسی برای جامعه اسلامی از الحاد خطرناک‌تر است، تصریح کرد: نفاق سیاسی بدترین و سخت‌ترین دشمن اسلام است.

وی به ویژگی‌های منافق در قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن می‌فرماید؛ قلب منافق با اردوگاه بیگانه است ضمن اینکه نفاق سیاسی برای رسیدن به منافع خود با حکومت همراهی می‌کند.

*بدنام کنندگان انقلاب اسلامی به مردم معرفی شوند

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، خواستار معرفی بدنام کنندگان انقلاب اسلامی به مردم شد و اظهار کرد: نفاق سیاسی عزت و پیشرفت را نزد بیگانگان می‌داند و این افراد در حوادث مختلف در زمین دشمن بازی می‌کنند.

معتمد با بیان اینکه منافقان بسیجیان را افراطی، تندرو و در بعضی از مواقع خوارج می‌دانند، خاطرنشان کرد: فرد منافق به‌دنبال راحت‌طلبی است، جهاد و مجاهدان را مسخره می‌کند و امر به معروف و نهی از منکر را قبول ندارد.

وی، فرهنگ و قانون اساسی جامعه را برگرفته از قرآن دانست و یادآور شد: قرآن برای استمرار حکومت‌های دینی با نفاق سیاسی به مقابله آمده است.

*نفاق سیاسی به‌دنبال براندازی نظام اسلامی است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان بر معرفی منافقان سیاسی به مردم تأکید کرد و افزود: نفاق سیاسی با نفاق عبادی، اخلاقی و اعتقادی تفاوت دارد زیرا فردی که نفاق سیاسی دارد در واقع وارد مرحله براندازی نظام اسلامی شده است.

معتمد با اشاره به اینکه نفاق سیاسی به معنای ورود مستقیم برای براندازی حکومت دینی است، بیان کرد: نفاق سیاسی به‌دنبال اغواگری، طغیانگری، تحقیر مؤمنان و رابطه با بیگانگان است.

وی بر شناسایی و معرفی منافق در هر لباسی طبق آیه‌های قرآن تأکید کرد و گفت: قرآن می‌فرماید به منافق سیاسی نباید اجازه دهید در حکومت اسلامی مسؤولیت و منصب بگیرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید براینکه اگر نماینده‌ای نفاق سیاسی دارد نباید اجازه دهیم در دوره بعدی انتخاب شود، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم رئیس جمهور انتخاب کنیم باید مراقب نفاق سیاسی باشیم.

معتمد، نفاق سیاسی را خطر جدی برای ماندگاری انقلاب اسلامی خواند و متذکر شد: منصب‌داری جریان و عناصر نفاق سیاسی پایمال کردن خون شهیدان و اندیشه‌ها و آرمان‌های امام(ره) است.

وی، حادثه جانسوز کربلا و شهادت حضرت فاطمه(س) را زائیده نفاق سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: فتنه سال ۸۸ و حامیان آن در رأس نفاق سیاسی است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فتنه‌گران با کمک استکبار در فتنه سال ۸۸ به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند، تصریح کرد: ملاک ما در مقابله با فتنه ولی خدا است و اکنون ولی فقیه برای ما ملاک مشروعیت محسوب می‌شود.

معتمد به وجود شخصیت‌های بزرگی مانند آیت‌الله امینیان در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله امینیان عالمی با بصیرت، خبره دین و اسلام‌شناس بود.

وی، وجود علمای جوان و خبره در مجلس خبرگان رهبری را از افتخارهای مردم گیلان خواند و بیان کرد: گیلانی‌ها باید به شخصیت‌های جوانی که برای خبرگان رهبری انتخاب کردند، مباهات کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه برخی در مورد اعضای مجلس خبرگان رهبری می‌گویند آنها جوان هستند و نمی‌دانند، تصریح کرد: افراد مجتهد از اعضای مجلس خبرگان رهبری امتحان گرفتند و آنها را تأیید کردند.

معتمد متذکر شد: مواضع برخی از افراد در مورد مجلس خبرگان رهبری و اعضای آن مانند مواضع بنی‌صدر و قطب‌زاده است.

این مسؤول با ذکر خاطره‌ای از دوران فتنه سال ۸۸، یادآور شد: در ایام فتنه به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محضر آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان بودیم و آیت‌الله قربانی با اشاره به زندانی بودن سران فتنه گفت؛ آنها را باید به اشد مجازات برسانید.

وی، ملاک را رهنمودهای مقام معظم رهبری و نخبگان جامعه دانست و اظهار کرد: سخنان نخبگان جامعه باید معیار باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار