کد خبر : 46302
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۱۲

فرماندار اسبق رشت:

نماینده نباید وکیل الدوله بوده و دنبال رانت باشد/ در دوران استاندار سابق با هیاهو در بحث بومگردی، از کشاورزی کمی غافل شدیم

نماینده نباید وکیل الدوله بوده و دنبال رانت باشد/ در دوران استاندار سابق با هیاهو در بحث بومگردی، از کشاورزی کمی غافل شدیم

فرماندار اسبق رشت به دوران استانداری سالاری در گیلان اشاره کرد و گفت: در دوران ایشان هیاهوی زیادی در بحث بومگردی پیش آمد و از کشاورزی و صنعت کمی غافل شدیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، سید ولی‌ا… عظمتی در نشست هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه با اشاره به طبیعت بکر و خدادادی گیلان اظهار کرد: استان گیلان با توجه به وجود ظرفیت‌های مختلف اما نتوانسته در توسعه کشور از جایگاه مطلوبی برخوردار باشد.

وی به رشد و پیشرفت استان‌های همجوار گیلان در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: در گذشته استان گیلان در رتبه چهارم پیشرفت کشور قرار داشت اما اکنون این رتبه به 16 کاهش پیدا کرده است.

فرماندار اسبق رشت با بیان اینکه مدیریت پایدار در توسعه شهری حائز اهمیت است، تصریح کرد: میانگین عمر مدیریتی شهرداران رشت 9 ماه است و اختلاف‌های بی‌فایده بین اعضای شورا و شهرداری در گذشته حرکت مدیریت شهری رشت را کند کرده است.

این فعال سیاسی اجتماعی با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس در حل مشکلات مردم بیان کرد: یک نماینده مجلس نباید وکیل الدوله باشد بلکه باید وکیل الملّه بوده و از رانت و باند و فساد دوری کند.

فرماندار اسبق رشت به دوران استانداری سالاری در گیلان اشاره کرد و گفت: در دوران سالاری هیاهو و کارهای نمایشی زیادی در بحث بومگردی صورت گرفت که نه تنها پیش رفتی در این زمینه نداشتیم بلکه از موضوعات مهمی همانند کشاورزی و صنعت غافل شدیم.

عظمتی، پسماند را یکی از معضل‌های مهم رشت دانست و بیان کرد: انباشت زباله حیات مردم را به خطر انداخته است و مشکل پسماند سراوان به معضل حیاتی مردم این منطقه تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز تنها 40 درصد از صنعت در گیلان فعال است و باید این امر تا 2 برابر یا بیشتر تحقق پیدا کند افزود: هنوز مدیران گیلان مشکلات استان را اولویت‌بندی نکردند و این امر یکی از ضعف‌های مدیریتی در استان علی‌الخصوص در شهرستان رشت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار