کد خبر : 75096
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1400- 48: 7

سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

نمره قبولی ۷۷.۲ درصد از مدارس گیلان در بازدید کارشناسان بهداشتی

نمره قبولی ۷۷.۲ درصد از مدارس گیلان در بازدید کارشناسان بهداشتی

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به بازدید از هزار و ۹۴۱ مدرسه در استان در زمینه رعایت دستور العمل ها بهداشتی، گفت: بیش از ۷۷ درصد مدارس نمره قبولی دریافت کرده اند.

به گزارش گیلانستان، فردین مهرابیان با اشاره به بازدید از عملکرد مدارس استان گیلان، اظهار کرد: بازدید از مدارس گیلان از ابتدای مهر ماه و همچنین آذر ماه با شروع فعالیت‌های حضوری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تیم‌های بازرسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در زمان آموزش‌ها و هم برگزاری امتحانات بر اساس چک لیست‌های ابلاغ شده عملکرد مدارس را از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و سایر موارد بازدید می‌کنند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون از هزار و ۹۴۱ مدرسه در سطح استان بازدید و بازرسی انجام شده است، گفت: اکثر این مدارس علاوه بر محل برگزاری آموزش‌های حضوری حوزه‌های امتحانی نیز بوده‌اند.

وی اضافه کرد: مدارس از نظر رعایت دستور العمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، الزام استفاده از ماسک و وسایل حفاظت فردی، داشتن تهویه مناسب و دفع پسماند به شیوه بهداشتی مورد ارزیابی و بازرسی قرار گرفته‌اند.

مهرابیان با بیان اینکه مدارسی که امتیازات لازم را کسب نکرده و یا دارای کاستی‌های باشند تذکر و اخطار لازم انجام می‌شود، ادامه داد: مدارسی که دارای تهویه نامناسب و یا کلاس‌ها فاقد فضای مناسب برای رعایت فاصله گذاری ها باشد کلاس‌ها به حضوری برگزار نمی‌شوند.

وی با اشاره به انجام بازدیدهای مشترک به صورت مستمر از مدارس، اضافه کرد: والدین می‌تواند هر گونه مشکل و یا عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی را به سامانه ۴۴۰۱ و ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند تا کارشناسان نسبت به بازدید و بررسی موضوع اقدام کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار