کد خبر : 12157
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

نگاه دولت و شخص ‌روحانی مستقیماً معطوف به غرب است

نگاه دولت و شخص ‌روحانی مستقیماً معطوف به غرب است

مسئول ستاد مردمی حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ با بیان اینکه روحانی در رؤیای ورود غرب به اقتصاد ایران پس از امضای برجام به‌سر می‌برد، گفت: عملاً هیچ استراتژی‌ای برای تقویت اقتصاد ایران ارائه نشد.

به گزارش گیلانستان، عطاءالله حکیمی درسال 1342 در شهرستان رودبار استان گیلان به‌ دنیا آمد. وی در سال 82 به‌عنوان نماینده مردم رودبار وارد مجلس شورای اسلامی شد و در مجلس هفتم و نهم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بود.

حکیمی که دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی است مدتی نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی در صندوق ضمانت توسعه صادرات و شرکت بازرگانی دولتی ایران بود.

وی یک سال پیش از شروع انتخابات جزء همراهان ستاد حسن روحانی و مسئول ستاد مردمی وی در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در سال 92 در کشور بود اما چندی بعد به جرگه منتقدان وی پیوست تا جایی که به‌عنوان نخستین نماینده منتقد دولت روحانی در مجلس نطق کرد.

خبرنگار تسنیم در رشت درباره سابقه همکاری عطاءالله حکیمی با حسن روحانی و تغییر جهت سیاسی وی از موافق به مخالف دولت روحانی، با وی به گفت‌و‌گو نشست که حاصل آن را در ذیل می‌خوانید:

تسنیم: لطفاً درباره حضور خود در ستاد حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توضیح بفرمایید.

مسئول ستاد مردمی حسن روحانی در انتخابات سال 92: همراهی و همکاری رسمی من با آقای روحانی به‌عنوان تنها نماینده مجلس که در ستاد وی فعالیت می‌کرد به مهرماه یک سال پیش از برگزاری انتخابات یازدهم برمی‌گردد.

من سه مسئولیت در ستاد آقای روحانی داشتم و تحت عنوان مسئول ستاد مردمی، مسئول ستاد اصولگرایان و نیز دبیرکل حزب وفاق ملی از ایشان حکم گرفتم و فعالیتم را با تشکیل تیم‌های ستادی آغاز کرده رسماً تا آخر انتخابات و تا زمان پیروزی در انتخابات، همراه وی بودم.

البته در حال حاضر این حزب به‌نام حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی تغییر نام پیدا کرده و با این عنوان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

تسنیم: حضور حضرت‌عالی در ستاد انتخاباتی آقای روحانی چه تأثیری در روند تبلیغات انتخاباتی ایشان داشت؟

مسئول ستاد مردمی حسن روحانی در انتخابات سال 92: به‌عنوان تنها نماینده مجلس همراه ایشان بودم که در اکثر جلسات و سفرهای استانی به‌نوعی بالاجبار حضور داشتم و از موقعیت نمایندگی مجلس برای شکل دادن یک تیم انتخاباتی قوی و رسیدن به پیروزی در انتخابات استفاده می‌کردیم.

تسنیم: چه عاملی باعث جذب شما به آقای روحانی و ستاد ایشان شد؟

مسئول ستاد مردمی حسن روحانی در انتخابات سال 92: در جلساتی که تشکیل می‌دادیم  قرار بر این بود که یک تیم فراجناحی واقعی شکل بگیرد که صددرصد موافق و هماهنگ با اهداف نظام و دستورات مقام معظم رهبری باشد.

این برنامه موافق اهداف و آرمان‌های بنده  بود زیرا اعتقاد دارم زمانی می‌توانیم به پیشرفت واقعی در کشور دست پیدا کنیم که یک تیم فراجناحی واقعی شکل گرفته و همه کسانی که دلسوز نظام و تابع ولایت هستند اعم از سیاسیون و متخصصان کنار هم برای اعتلای همه‌جانبه نظام دریک تیم واحد، تلاش مشترکی را به انجام برسانند.

تسنیم: از چه‌زمانی به اختلاف فکری و عقیدتی با آقای روحانی رسیدید؟

مسئول ستاد مردمی حسن روحانی در انتخابات سال 92: دید من نسبت به آقای روحانی و تیم همراه ایشان زمانی تغییر کرد که در ستاد تبلیغاتی ایشان حتی پیش از پیروزی در انتخابات کسانی به‌صورت پنهانی حضور پیدا می‌کردند که با اصل نظام و ولایت مخالف بودند.

این افراد بعضاً دارای سوابق سیاسی مخالف نظام و حتی حبس در این زمینه بودند؛ در واقع زاویه و اختلافات ما از همان اوایل تبلیغات شروع شده بود ولی ما کار را به‌صورت جدی شروع کرده بودیم و ایشان هم قول اصلاح مسیر را داده بودند.

تسنیم: واکنش آقای روحانی و همراهان ایشان در مورد حضور معاندان نظام در ستادشان چه بود؟

مسئول ستاد مردمی حسن روحانی در انتخابات سال 92:  وقتی با اعتراض ما مواجه شدند اعلام کردند “چون در زمان انتخابات است این رفت و آمدها را جدی نگیرید و پس از پیروزی انتخابات، ما پیگیر اهداف مطرح‌شده خواهیم بود” ولی متأسفانه دیدیم که بعد از پیروزی انتخابات هم از این افراد استفاده شد.

تسنیم: در جایی از مطالبتان به کمپانی خصوصی آقای روحانی اشاره کردید؛ در این باره توضیح می‌فرمایید؟

مسئول ستاد مردمی حسن روحانی در انتخابات سال 92: آقای روحانی عملاً یک تیم رفاقتی مشابه شرکت‌های خصوصی تشکیل داد و در این کمپانی عموماً افرادی در پشت صحنه به‌عنوان تئوریسین حضور دارند که دارای سن بالا و با توان عملیاتی و میدانی بسیار پایینی هستند ضمن اینکه سال‌هاست که از میدان علم و دانش و فناوری فاصله گرفته‌اند.

تسنیم: در کمپانی خصوصی آقای روحانی، غرب از چه جایگاهی برخوردار است؟

مسئول ستاد مردمی حسن روحانی در انتخابات سال 92: اتکاء دولت و شخص آقای روحانی مستقیماً معطوف به غرب است و فکر می‌کنند که غرب می‌تواند مشکلات داخلی ما از جمله اقتصاد را حل کند.

تسنیم: به‌نظر می‌رسد دولت آقای روحانی تمایلی برای تعامل با مردم ندارد؛ در این باره نظر خود را عنوان کنید.

مسئول ستاد مردمی حسن روحانی در انتخابات سال 92: بعد از پیروزی انتخابات، آقای روحانی در جایگاه رئیس جمهور با دستور بستن ستادهای مردمی، تیر خلاص را شلیک کرد و من که مسئول ستاد انتخاباتی مردمی ایشان بودم هم نتوانستم مانع این امر شوم.

همین موضوع باعث نارضایتی 99 درصد از افرادی که عاشقانه و به‌امید محقق شدن طرح‌های ارائه‌شده ایشان در این ستادها فعالیت می‌کردند شد.

تسنیم: تحقق بحث برجام را در دولت یازدهم چگونه می‌بینید؟

مسئول ستاد مردمی حسن روحانی در انتخابات سال 92: بعد از گذشت چهار سال وقتی عملکرد دولت آقای روحانی را نظاره می‌کنیم تنها افتخارشان به برجام است در حالی که به‌نظر من امضای برجام به‌ضرر ما و به‌سود غرب خصوصاً آمریکا تمام شد.

بنا به اقرار مسئولان آمریکایی، برای همیشه جلوی پیشرفت هسته‌ای ما گرفته شد و تحریم‌های جدیدی را برما تحمیل کردند و به‌دلیل عدم همکاری آمریکا، بانک‌های معتبر اروپایی نیز جرأت همکاری با ایران را ندارند.

بنابراین هیچ سرمایه‌گذاری خارجی و یا انتقال دانش فنی که ادعا می‌شد نیز صورت نگرفت و به‌نظر من دولت باید در این زمینه به ملت ایران پاسخگو باشد.

تسنیم: عملکرد کاری و اقتصادی دولت آقای روحانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مسئول ستاد مردمی حسن روحانی در انتخابات سال 92: در حوزه اقتصادی با وجود تأکید مقام معظم رهبری در این چهار سال هیچ حرکت جدی‌ای را شاهد نبودیم و عملاً فعالیت اکثر شرکت‌های خصوصی به‌دلیل بی‌توجهی دولت، راکد شده است.

از آنجا که آقای روحانی در رویای ورود غرب به اقتصاد ایران پس از امضای برجام به سر می‌برد عملاً هیچ استراتژی‌ای برای تقویت اقتصاد ایران در راستای اقتصاد مقامتی ارائه نکرد.

اکنون هم با ارائه آمارهای سؤال برانگیز به‌دنبال پیروزی در عرصه انتخابات است و فکر می‌کنم که ملت آگاه ایران در زمان رأی‌گیری انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری، تصمیم سرنوشت‌ساز خود را برای تغییر شرایط موجود خواهند گرفت.

تسنیم/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار