کد خبر : 32309
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

نگاه دولت و مجلس عدم افزایش حامل‌های انرژی است

نگاه دولت و مجلس عدم افزایش حامل‌های انرژی است

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه دولت باید یارانه‌ کالاهای اساسی و حامل‌های انرژی را هدفمند کند گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجلس و مردم افزایش حامل‌های انرژی در بودجه سال ۹۸ است که خوشبختانه نگاه دولت و مجلس عدم افزایش حامل‌های انرژی است.

به گزارش گیلانستان محمدحسین قربانی ظهر امروز در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه ارائه‌شده توسط دولت است اظهار کرد: بر اساس قانون، دولت مکلف است ۱۵ آذر هرماه لایحه‌ پیشنهادی بودجه برای سال بعد را به مجلس ارائه و توسط اعضای کمیسیون تلفیق و در صحن علنی نقاط قوت و ضعف بودجه‌ را به دولت‌ اعلام و‌ سپس آن لایحه در صورت رأی آوری تصویب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه‌ بودجه ارائه‌شده توسط دولت باید با واقعیت‌های موجود در جامعه تطابق لازم را داشته باشد گفت: همان‌طور مقام معظم‌ رهبری فرمودند دولت باید به وضعیت اقتصادی جامعه توجه و پس از حذف هزینه‌های زائد خود بودجه‌‌ را به مجلس تحویل دهد که خوشبختانه دولت به این امر توجه ویژه کرده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه بودجه دولت نسبت به سال گذشته با کاهش ۳۰ هزار میلیارد تومانی مواجه شده است تصریح کرد: بودجه سال ۹۷ دولت چیزی در حدود ۴۳۷ هزار میلیارد تومان بوده است ولی در لایحه پیشنهادی سال ۹۸ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از بودجه کاهش‌یافته و این نشان‌دهنده حذف تعدادی از ردیف و جداول بودجه نهادهای غیرضروری توسط دولت بوده است.

قربانی با تأکید بر تلاش دولت برای کاهش وابستگی به صادرات نفت افزود: با توجه‌ به تشدید تحریم‌ها و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی دولت باید به برون‌سپاری اهتمام کامل داشته و خودش را کوچک و هزینه‌های جاری خود و نهادهای غیرضروری را کاهش دهد تا بتواند به انجام پروژه‌های عمرانی خود بپردازد.

وی با بیان اینکه دولت باید یارانه‌ کالاهای اساسی و حامل‌های انرژی را هدفمند کند اظهار کرد: ارائه یارانه به حامل‌های انرژی در همه دولت‌ها وجود دارد و این یارانه باید به‌صورت هدفمند و در مسیر خودش انجام شود و امیدواریم این اتفاق محقق شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان یکی از دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی را افزایش حامل‌های انرژی توسط دولت عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجلس و مردم افزایش حامل‌های انرژی در بودجه سال ۹۸ است که خوشبختانه نگاه دولت و مجلس عدم افزایش حامل‌های انرژی است و در بودجه سال ۹۸ به این امر توجه ویژه شده است.

قربانی با اشاره به شاخص بودجه سال ۹۸ بیان کرد: مهم‌ترین مزیت بودجه ارائه‌شده توسط دولت را می‌توان حذف ردیف‌های زائد، انقباضی بودن و شفافیت آن اشاره کرد که‌ این امر نشان می‌دهد دولت واقعیت‌های موجود جامعه را به‌درستی درک کرده است.

وی یکی دیگر از مزیت‌های صرفه‌جویی در هزینه‌کرد ارز، شفاف بودن و کنترل سیر صعودی تورم را از دیگر مزیت‌های بودجه سال ۹۸ عنوان کرد و افزود: افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد حقوق‌بگیران دولتی و حذف اعتبارات اختصاصی به برخی نهادها از تصمیمات و اقدامات بسیار خوب و مهم هیئت دولت است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بودجه تا تاریخ ۲۵ اسفند تصویب نشود با یک معضل جدی مواجه می‌شویم تصریح کرد: بودجه ابتدا در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و سپس کمیسیون تلفیق در سه شیفت به‌صورت تخصصی آن را بررسی و سپس وارد صحن علنی می‌شود و اگر در صحن علنی تا تاریخ ۲۵ اسفند تصویب نشود مجبوریم به دولت مجوز یک دوازدهم، دو دوازدهم و سه دوازدهم بدهیم که ناهنجاری‌های خاص خودش را دارد.

قربانی با تأکید بر مخالفت مجلس شورای اسلامی با یارانه‌ای شدن استان‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات موجود، دولت به درآمدهای ۸۰ درصد مردم اشرافیت کامل داشته و به‌راحتی می‌تواند دهک‌های بالا را شناسایی و حذف کند.

وی با اذعان به اینکه دولت به‌راحتی می‌تواند افراد زیر خط فقر را شناسایی کند تصریح کرد: یارانه باید به افرادی تحقق بگیرد که زیرخط فقر‌ یا وابسته ‌به نهادی ازجمله بهزیستی و کمیته امداد باشند و با توجه به اشرافیت کامل دولت‌‌ به املاک و درآمد مردم، شناسایی این افراد کار بسیار راحتی است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان منطقی‌ترین مسیر برای حل معضل پروژه‌های نیمه‌کاره را همکاری دولت و مدیران هرکدام از استان‌ها دانست و افزود: اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی و سپس تکمیل آن‌ها بر اساس این تقسیم‌بندی‌ها می‌تواند به کاهش مشکلات استان‌های کشور کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار