کد خبر : 53507
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 تیر 1399- 25: 12

هتک حرمت به محل شهادت میرزاکوچک در ارتفاعات ماسال/ بیانیه سرگشاده مجموعه‌های فرهنگی خطاب به مسئولان امنیتی گیلان

هتک حرمت به محل شهادت میرزاکوچک در ارتفاعات ماسال/ بیانیه سرگشاده مجموعه‌های فرهنگی خطاب به مسئولان امنیتی گیلان

جمعی از مجموعه‌های فرهنگی خواستار برخورد قاطع مسئولان و دستگاه های امنیتی استان با هتک حرمت کنندگان به مشهد(محل شهادت) شهیدمیرزاکوچک جنگلی شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، تعدادی از گروه های جهادی، موکب های حسینی، هیئات مذهبی و موسسات خیریه استان در خصوص برخورد قاطع مسئولان و دستگاه های امنیتی استان با هتک حرمت کنندگان به مشهد(محل شهادت) شهیدمیرزاکوچک جنگلی در ارتفاعات شهرستان ماسال بیانیه‌ای به شرح زیر صادر نمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم
مسئولین و متولیان تامین امنیت استان گیلان
با سلام و ادای احترام
مستحضر هستید که گروه های جهادی، هیئات مذهبی، کانونهای فرهنگی و مساجد و موکب های حسینی در همه صحنه‌ها، وقایع و رویدادهایی که باری بر دوش جامعه سنگینی کرده پیشگام و عهده‌دار سبکبار نمودن آن بوده‌اند و سعی نموده‌اند همواره سپر آلام جامعه بوده و بسترهای ایجاد امنیت روانی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و خدمت‌رسانی جامعه را خالی نگذارند. جهادگران همواره با دستان خالی از امکانات از پیش تعیین و تأمین شده، ، بدون ارزنی چشمداشت و عایدی مادی و اغلب با تحمل ضرر و زیان مادی در حق خود، روزی برای آرامش جامعه بیل به دست گرفته‌اند، روزی قلم و روزی تفنگ. روزی در خروشان قطرات خونشان در مرزهای میهن و مرزهای راهبردی ایدئولوژیک، روزی در خروشان سیل، روزی میان آوار زلزله‌ها، روزی در میان ویروس کرونا در بیمارستانها و گورستانها بوده‌اند. روزی در پس توی محله‌ها و حواشی شهرها و روستاها در جستجوی محرومین درمانده و روزی با لبیک به درخواست کمک میدانی و تجهیزاتی به کادر بهداشت و درمان در ایام شیوع ویروس کرونا عمر گذرانده‌اند. آرام نداشته‌اند تا هم نوعانشان در آرامش باشند و بدین سان فرصت یابند تا بسوی کمال و هویت انقلابی و اسلامی شان سلوک نمایند. این روزها اما قلوب دلسوزان آزادی و هویت ملی و جهادگران و فعالین فرهنگی و زحمتکشان بی ادعا برای مردم، بسی آزرده گشته است. سنگ محقر یادبود شهیدی که هرآنچه معتقدیم از امثال او آموخته‌ایم و به نوعی همه با خدمات خود در پی ترویج هویت، منش و اخلاق عاریه گرفته از آن شهید بزرگ هستیم، برای بار چندم در قتلگاهش مورد اهانت و تخریب عده‌ای معلوم الحال قرار گرفته است. روحانی مبارز، شهید به غایت مجاهد و خستگی ناپذیر میرزاکوچک جنگلی که اگر بی مهری و کم کاری عده ای نبود می‌توانست الگویی فراملی از ظلم ستیزی و عشق به مردم در سایه توحید شود. اما امروز سهم میرزای مجاهد ما از وظیفه جامعه و دولت مردان و سایر مجموعه های انقلاب در تجلیل و معرفی مسیر قهرمانانه‌اش، سنگی کوچک در قتلگاهش در ماسال است که هنوز از شکستن چندباره طی این سالها در امان نیست. آنچنان که تن بی جانش از ذبح خالو قربانهای خائن در امان نبود.
مسئولان ذی صلاح تامین امنیت و سایر مسئولین ذیربط؛
ما به سهم خود و با اعمال قلیل خود زبان رسای ترویج هویت انقلابی و جهادی (که از تراث میرزا کوچک جنگلی است) هستیم. از شما نیز خواستاریم و انتظار داریم از وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی و انقلابی خود در این راستا غافل نشوید و دست کم با قاطعیت به مسأله بسیار پرتکرار تخریب یادمان میرزاکوچک در ماسال ورود نموده و با تعقیب و مجازات عاملان به این هتک حرمت، برای همیشه باب توهین به ارزشهای ملی-دینی را مسدود نموده و قلوب جریحه دار جامعه‌ی عاشق و متعصب به مجاهدانش را تسکین دهید. جامعه جهادگران و فعالان عرصه خدمت به مردم در هر عنوان و کسوت حق استمرار مطالبه قانونی خود را در مجاری مقتضی و رسانه‌ها برای خود محفوظ می‌دانند. ما هنوز در کنار گوشه‌های جنگل و کوهسارها نواهای بغض آلود ارادت و عشق به میرزای مبارز را در میان مردم آزاده و مسلمان گیلان می‌شنویم. یادمان باشد این میرزا نیست که به اقدام انقلابی ما نیازمند است، این ماییم که سعادت خود را در کیفیت دفاع از یاد و راه او محک می‌زنیم چرا که معتقدیم غرش شیر در عمق تاریخ با صدای سگان موهن بی وطن از شکوه نمی‌افتد.
والسلام علیکم ورحمه الله
سه شنبه ۱۳۹۹/۴/۱۰

جمعی از:

گروه های جهادی
مجموعه های فرهنگی
هیئت های مذهبی استان گیلان
.
.
.
اسامی بخشی از این مجموعه ها به شرح ذیل می باشد

هیئت فاطمیون رشت
قرارگاه جهادی شهیدمیرزاکوچک جنگلی
مجموعه فرهنگی تربیتی حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام
موکب فاطمه اخری رشت
موکب محسنین
هیات روضات الحسین رشت
هئیت ریحانه الحسین منجیل
گروه جهادی صحاب رحمت
گروه جهادی یامهدی
موسسه خیریه فاطمیون رشت
هیات‌باب الحسین مسجدصاحب الزمان رشت

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار