کد خبر : 431
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

هزینه ۳٫۸ میلیاردی ایاب و ذهاب اعضای شورا از بیت‌المال+ جزییات

هزینه ۳٫۸ میلیاردی ایاب و ذهاب اعضای شورا از بیت‌المال+ جزییات

هزینه ایاب و ذهاب اعضای شورا بیش از ۳میلیارد و هشتصد میلیون ریال است.

به گزارش در گیلان به نقل از صبح مشرق، یکی از شوراهای اسلامی شهرهای مهم گیلان برای ایاب و ذهاب اعضای شورا و امورات اداری از بیش از ۱۵ راننده قراردادی و چند خودروی بیت المال استفاده می‌کند.

این شورای شهر ماهانه بیش از ۳۰۰ میلیون ریال بابت ایاب و ذهاب اعضای شورا، هزینه برای بیت‌المال ایجاد می‌کند که در سال رقمی بیش از ۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را پشت سر می‌گذارد، حال جالب‌تر اینکه علاوه بر این تعداد خودروی استیجاری؛ هرچندماه مسئول دبیرخانه این شورا ۱۵۰میلیون ریال درخواست تنخواه برای تهیه بنزین به نام شخص خودش می‌کند تا هزینه‌های سوخت خودروهای شهرداری موجود در شورا را تأمین کند.

حال سئوال اینجاست که واقعا این تعداد خودرو برای ایاب و ذهاب شورا لازم است که سالانه بیش از ۳٫۸ میلیارد ریال هزینه ایاب و ذهاب دارد؟!

در نامه‌ای که در تاریخ ۲۸/۱۲/۹۳ توسط مسئول دبیرخانه شورا به شهرداری این شهر ارجاع داده شده است ۱۵۰ میلیون ریال و در نامه دیگر با تأکید بر تسویه حساب ۱۰۰ میلیون ریالی، ۱۵۰ میلیون ریال دیگر برای مصارف بنزین این شورادرخواست شده است!

بر اساس بند یک ماده ۶ وظایف رئیس شورا در «قانون تشکیلات، وظائف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۷۵ مسئولیت امور اداری و مالی شورا بر عهده رئیس شورا است ولی نامه های درخواست هزینه سوخت توسط مسئول دبیرخانه شورای شهر امضا شده است!!!

در متن یکی از نامه‌ها آمده است؛

نظر به شروع سال ۹۴ و پرداخت هزینه سوخت خودروهای شهرداری موجود در این شورا خواهشمند است دستور فرمایید مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال در اختیار اینجانب قرار گیرد. امضا مسئول دبیرخانه شورای شهر ….

IMG_20150705_162906

حال چگونه مسئول دبیرخانه شورا چنین اختیاری را برای امضای درخواستهای مالی برخلاف قانون بند یک ماده ۶ وظایف رئیس شورا کسب کرده؟ سئوالی است که شورانشینان باید پاسخ جدی برای آن به شهروندان ارائه دهند.

بر اساس نظام جامع مالی شهرداریهای کشور تنخواه گردان در اختیار کارپرداز قرار می‌گیرد و هرگز در جایی اشاره‌ای به قرارگرفتن قانومند تنخواه گردان در اختیار فرد دیگری نشده است.

سایر اسناد گزارش منتشره در حوزه اجتماعی صبح مشرق محفوظ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار