کد خبر : 3732
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اسفند 1394- 30: 18

هشدار استاندار گیلان به سازمان حفاظت محیط زیست

هشدار استاندار گیلان به سازمان حفاظت محیط زیست

استاندار گیلان با بیان اینکه رفتار سازمان محیط زیست در این استان دوگانه است، گفت: نمی‌شود سازمان حفاظت محیط زیست با استانداردهای اروپایی فکر کند اما زندگی بنگلادشی و تانزانیایی را برای مردم ما بخواهد.

به گزارش درگیلان، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با تسلیت ایام فاطمیه (س) و قدردانی از تلاش‌های انوش برزیگر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان، اظهار کرد: شاهرخ یوسف‌زاده چابک به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان معرفی شده است.

وی در ادامه قوه قضائیه را مرجع امن برای اجرای برنامه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: مسئولان قضائی در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیشرفت گیلان تلاش می‌کنند.

استاندار گیلان با اشاره به مسائل زیست‌محیطی در استان، خاطرنشان کرد: در مدت دو سال گذشته جلسه‌های بسیاری با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شده است.

نجفی یکی از مسائل را احداث سد شفارود خواند و بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مجوز احداث سد مذکور را صادر کرده و این موضوع دو مرتبه به تصویب هیئت دولت رسیده است.

وی از جریمه روزانه دولت در تأخیر در احداث سد شفارود خبر داد و گفت: با تلاش دستگاه‌های متولی تخریب ۲۲۰ هکتاری جنگل برای احداث سد مذکور به ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

استاندار گیلان خواستار ارائه برنامه حفاظت محیط زیست در مناطق مختلف استان شد و تصریح کرد: نمی‌شود سازمان حفاظت محیط زیست با استانداردهای اروپایی فکر کند اما زندگی بنگلادشی و تانزانیایی را برای مردم ما بخواهد.

نجفی با تأکید براینکه واقعیت‌های موجود باید دیده شود، یادآور شد: هیچ توسعه‌ای نباید بدون نگاه زیست‌محیطی در گیلان شکل بگیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تصفیه‌ فاضلاب شهر صنعتی رشت پس از ۴۴ سال، اظهار کرد: سازمان محیط زیست باید در زمینه‌های فرهنگی و … برنامه داشته باشد.

*نگران پرداختی دستگاه‌های گیلان در پایان سال هستیم/ترک تشریفات مورد پسند ما نیست

استاندار گیلان بر ضرورت پرداخت اعتبارات دستگاه‌ها از مرکز تأکید کرد و افزود: در روزهای پایان سال نگران پرداختی دستگاه‌ها به‌ویژه در بخش اعتبارات جاری و امکاناتی که در اختیار کارمندان گذاشته می‌شود، هستیم.

نجفی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مدت چهار ماه تا پایان سال مالی فرصت دارند، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها از فرصت مذکور استفاده کنند و تأمین اعتبارات را به ماه‌ها و روزهای پایانی موکول نکنند.

وی خواستار اجرای پروژه‌ها طبق قانون شد و خاطرنشان کرد: در ماه‌های پایانی سال مالی برخی از دستگاه‌ها به‌دنبال ترک تشریفات برای جذب اعتبارات هستند و این روند مورد پسند ما نیست.

استاندار گیلان به لایحه بودجه سال ۹۵ در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: روند بررسی لایحه بودجه سال ۹۵ مبهم است.

وی یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از فرصت نمایندگان گیلان در مجلس استفاده کرده و برای ارائه مشاوره به نمایندگان در مجلس حضور پیدا کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار