کد خبر : 70260
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

هشدار شورای شهر رشت به شهرداری و پیمانکاران/ کم‌کاری و ترک‌ فعل‌ها پیگیری قضایی می‌شود

هشدار شورای شهر رشت به شهرداری و پیمانکاران/ کم‌کاری و ترک‌ فعل‌ها پیگیری قضایی می‌شود

​نهضت بی‌سرانجام ایجاد پل‌های عابر پیاده و نیمه‌کاره رها کردنشان موضوعی است که شورای شهر رشت ضمن هشدار جدی به شهرداری و پیمانکاران پروژه‌ها اعلام کرده حتما آن را تحت عنوان ترک فعل و کم‌کاری عوامل، مورد پیگیری قضایی قرار می‌دهد.

به گزارش گیلانستان، نهضت بی‌سرانجام ایجاد پل‌های عابر پیاده مکانیزه و بعضا نیمه‌کاره رها کردنشان موضوعی است که شورای ششم شهر رشت ضمن هشدار جدی به شهرداری و پیمانکاران پروژه‌ها اعلام کرده حتما آن را تحت عنوان ترک فعل و کم‌کاری عوامل، مورد پیگیری قضایی قرار می‌دهد تا برای سایر بخش‌ها درست عبرت شود.

چندین سال از زمانی که شهرداری اعلام کرد استارت ایجاد پل‌های عابر پیاده را به شکل گسترده در سطح شهر رشت زده می‌گذرد اما هم‌اینک به وضوح مشاهده می‌شود عملا کار خاصی در این زمینه انجام نشده است زیرا مردم هنوز برای استفاده از این سازه‌ها جهت تردد و عبور از عرض خیابان با مشکلات جدی مواجه‌اند.

بررسی‌های میدانی از سطح شهر رشت حاکی است برخی از پل‌های مکانیزه به شکل نیمه‌کاره رها شده‌اند و برخی دیگر که به قول شهرداری و به اصطلاح آنان تکمیل شده‌اند هم امکان استفاده از بخش مکانیزه آن برای شهروندان وجود ندارد.همه می‌دانیم فلسفه وجودی پل‌های عابر پیاده ارتباط مستقیمی با سلامت و جان مردم داشته و کارایی بالایی در حوزه کودکان و سالمندان دارد بنابراین این دسته از امکانات شهری دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

در تمام نقاط دنیا با استفاده از سیستم‌های به روز سعی می‌کنند زمینه را به صورتی فراهم نمایند تا مردم به راحت‌ترین شکل ممکن، با امنیت خاطر و با آرامش از عرض خیابان تردد کنند و اخلالی هم در ترافیک روان سطح شهر ایجاد نشود.

آمارها نشان می‌دهد سومین عامل مرگ و میر در کشورمان، همین تصادفات جاده‌ای است که صد البته جلوگیری از آن به یک نگاه ویژه نیاز دارد از طرفی در شهر رشت در شش هفت سال اخیر هیچ اتفاق خاصی در بخش ایجاد پل‌های عابر پیاده رخ نداده است.

تقریبا شش سال از نهضت ساخت پل‌های عابر پیاده در شهر رشت و راه‌اندازی حدود ۴۸ پل با اعتباری بالغ بر حدود ۲۸ میلیارد تومان گذشته اما می‌بینیم که وضعیت شهر تا به امروز همچنان مانند گذشته است و تغییری در  وضعیت آن به وجود نیامده است.

* شکایت شورای شهر از عوامل شهرداری رشت به مقامات قضایی گیلان به علت ترک فعل

«محمد حسین واثق کارگرنیا» در همین راستا در برنامه لوجنک با بیان اینکه به طور کلی رسالت ایجاد پل‌های عابر پیاده در شهر رشت بحث تامین امنیت بیشتر برای عابران پیاده بوده است عنوان کرد: متاسفانه با وجود همه تمهیداتی که ما در این پروژه در سال ۹۳ داشتیم پیش‌بینی‌ها به ثمر ننشست از طرفی ایجاد اکثر پل‌های عابر پیاده در دوره شورای چهارم شروع شد.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: قرار بود طبق مفاد توافقنامه کسانی که به عنوان مجری و پیمانکار برنده مناقصه می‌شوند برابر قرارداد BOT در جهت نگهداری از پل‌ها اقدام کنند و در نهایت پس از اتمام مدت قرارداد، سازه اورهال شده و در اختیار خود شهرداری رشت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اکثر پل‌های عابر پیاده مکانیزه شهر رشت به پایان انعقاد قرارداد خود نزدیک شده‌اند اذعان کرد: یکسری از این پل‌ها تا اسفندماه باید اورهال شده و به شهرداری رشت تحویل داده شوند از طرفی شهرداری هم باید تعیین تکلیف کند و پیمانکاران جدیدی را برای این کار مشخص نمایند.

کارگرنیا اضافه کرد: آنچه که در اینجا برای شهروندان، شورای شهر و شهرداری ایحاد مشکل کرده این است که متاسفانه برخی از همکاران ما در مجموعه شهرداری که به عنوان سازمان بهره‌بردار هستند به تکلیف خود عمل نکردند و در اینجا یقینا ترک فعل‌هایی صورت گرفته است بنابراین بنده در همین راستا گزارشی را از مجموعه شهرداری گرفتم.

رئیس شورای شهر رشت ابراز داشت: در کنار تهیه یه گزارش از شهرداری رشت هماهنگی‌های لازم را هم با مرجع قضایی اعم از رئیس کل دادگستری استان گیلان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رشت انجام دادم و به صورت مکتوب هم شکایت خود را به نمایندگی از اعضای شورای ششم مبنی بر ترک فعل عوامل شهرداری در عدم نظارت بر کار پیمانکاران تقدیم کردیم.

کارگرنیا با بیان اینکه در حال حاضر بخش اعظمی از پل‌های عابر پیاده بعضا مکانیزه شهر رشت مورد استفاده قرار نمی‌گیرند اضافه کرد: بخشی از پل‌های عابر پیاده شهر رشت هم به دلیل عدم توجه پیمانکار مربوطه قطعات فنی مربوط به آسانسورهایشان مورد سرقت قرار گرفته است.

وی از فوت ۲۰ نفر شهروند و عابرپیاده در شهر رشت بر اساس آماری که از مجموعه راهنمایی و رانندگی گرفته شده است سخن گفت و ابراز داشت: البته تعداد مصدومان و مجروحان به مراتب بیشتر از این تعداد است از سویی سالمندان هم به علت عدم ساماندهی درست پل‌های عابرپیاده و نیمه‌کاره رها شدن آن‌ها با مشکلات زیادی جهت تردد در سطح شهر رشت مواجه هستند.

رئیس شورای شهر رشت توسعه پل‌های عابر پیاده و رساندن آن به عدد ۵۰ پل در سطح شهر را برنامه‌ای که توسط شورا دنبال می‌شود اعلام کرد و افزود: در دوره شورای پنجم پروژه پل‌های عابر پیاده دیگر اجرا نشد اما شورای ششم مجددا این امر را پیگیری می‌کند و حتی با عوامل شهرداری و هم با پیمانکارانی که به تعهدات خود عمل نکردند برخورد می‌کند.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه با وجود پیگیری رسانه‌ها در مورد وضعیت پل‌های عابر پیاده شهر رشت هیچ اقدامی توسط متولیان انجام نشد افزود: اتفاقا یکی از دلایلی که شورای شهر در حال پیگیری قضایی موضوع بوده دقیقا به همین خاطر است زیرا عوامل دخیل در این ماجرا به تذکرات و هشدارها توجهی نکردند به همین خاطر ما حتما قضیه را پیگیری می‌کنیم تا برای مابقی بخش‌هایی که ترک فعل کردند درس عبرت شود.

نکته‌ای که در ارتباط با فرهنگ ترافیکی و بحث امنیت تردد مردم از عرض خیابان وجود دارد جدای از ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح، پل‌های عابر پیاده و سایر امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، رفتار صحیح ترافیکی همه مردم و شهروندان است. از سویی تعامل و همکاری بین مردم و دستگاه‌های دیگر می‌تواند کمک کند تا همه بتوانیم شهری قانونمند با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی داشته باشیم و به موجب آن امنیت و آسایش خاطر مردم در تردد از عرض خیابان و بسیاری از موارد دیگر فراهم شود زیرا بدون تردید  جامعه امروز ما به این فرهنگ‌سازی نیاز جدی دارد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

راننده تاکسی دوشنبه , 22 شهریور 1400 - 1:18

رئیس محترم شورای شهر به ترک فعل‌‌های سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری در عدم پاسخ به مراجع نظارتی و بازرسی توسط آنان در سالهای ماضی و حال نیز اهمیّت بدهند و بدون اغماض آنان را به مرجع قضایی معرفی کند البته در حد شعار نباشد و عمل گردد مدیر چه بدون وابستگی به خانواده شهدا و ایثارگر و چه ایثارگر و یا وابستگی به خانواده شهید و …. را به اتهام ترک فعل به محاکم قضایی معرفی کنید.

رفتن به نوار ابزار