کد خبر : 78322
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲

هفدمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدارک علمی به حافظان قرآن کریم در رشت برگزار می‌شود

هفدمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدارک علمی به حافظان قرآن کریم در رشت برگزار می‌شود

.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» اظهار کرد: هفدمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدارک علمی و تخصصی به حافظان قرآن کریم در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن دانشگاه پیام‌نور رشت همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: این آزمون از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود، این آزمون به پشتوانه مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حافظان قرآنی که علاقه دارند از منابع ترجمه قرآن‌های رسمی که وجود دارد، دوره مکتوب اول خود را برگزار می‌کنند، افزود: در گیلان افرادی بودند که مدرک دکتری رسمی دانشگاهی را به واسطه حفظ کل و به همان ترتیب حافظان نیمه قرآن و حافظان دیگر بر اساس جز قرآن و رتبه‌های کسب شده، مدرک علمی کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت کردند.

حجت‌الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: در استان حافظانی هستند که با شرکت در این آزمون‌ها و کسب رتبه‌های برتر توانستند به این مدارک دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در آزمون سال‌جاری ۱۴۰ داوطلب از استان گیلان شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: همه اقشار می‌توانند با تلاش و جدی گرفتن حفظ قرآن علاوه بر بهره معنوی از مدارک علمی آن هم استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه به مناسبت ماه رمضان مسابقه «حیات طیبه» با محوریت کتاب تفسیر سوره حجرات حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی برگزار شد که با استقبال خوبی رو به رو شد، ابراز کرد: آزمون کتبی این مسابقه در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان به صورت حضوری و کتبی برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: ۴۶۵ نفر در آزمون حضوری شرکت می‌کنند و با توجه به استقبال خوبی که به عمل آمد این نوع مسابقه را در آینده بیشتر برگزار می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار