کد خبر : 32231
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور در آستارا آغاز شد

همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور در آستارا آغاز شد

.

به گزارش گیلانستان فرماندار آستارا و رئیس همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور صبح پنجشنبه در آغاز این رویداد علمی در هتل بین المللی اسپیناس این شهرستان گفت: مردم پشتوانه اصلی کشور در چهل سال انقلاب اسلامی و دوران طلایی دفاع مقدس بوده و بهره مندی از ظرفیت آنها در حوزه پدافند غیرعامل ضروری است.
یونس رنجکش با بیان این که نگاه علمی برای استفاده کاربردی از ظرفیت مردم با تبیین دیدگاه های علمی و پژوهشی میسر است افزود: در این همایش دو روزه، از نتیجه تحقیقات علمی استادان و صاحب نظران برای قوام بیشتر بدنه جامعه در برابر تهدیدات احتمالی استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: مقدمات برگزاری این همایش از چند ماه قبل با فعالیت دبیرخانه و ستاد برگزاری آن با همکاری دستگاه های مختلف ملی و استانی فراهم و دستور اجرای آن از سوی استانداری گیلان صادر شده است.
رئیس همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور سخنرانی های علمی و تحقیقاتی، رونمایی کتاب در موضوع همایش، نشست های تهدیدات سایبری، محیط زیست، گردشگری و الزامات پدافند غیرعامل، هوشمند سازی شهرها و چالش های پیش رو، حفاظت زیرساخت های حیاتی و آئین اختتامیه را از بخش های متنوع آن ذکر کرد.
رنجکش اظهار کرد: در یک سال گذشته 12 سازمان مردم نهاد در آستارا تشکیل و ساماندهی شده و مشارکت مسئولان و مردم در استقبال و اسکان هزاران زائر خارجی اربعین حسینی در این شهرستان، الگوی همراهی جمعی در مدیریت امور و اجرای پدافند غیرعامل است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار