کد خبر : 453
تاریخ انتشار : جمعه 19 تیر 1394- 36: 15

همبستگی مردم استان گیلان با مظلومان فلسطین در راهپیمایی روز قدس

همبستگی مردم استان گیلان با مظلومان فلسطین در راهپیمایی روز قدس

مردم دیار میرزاکوچک در صفوف به‌هم فشرده و مشت‌های گره کرده و نشانه رفته به طرف جنایتکاران مدرن قرن آمریکا و صهیونیسم در راهپیمایی روز قدس با مظلومان بی‌دفاع سرزمین بیت‌المقدس اعلام همبستگی کردند.

به گزارش در گیلان، روزی که امام راحل با دوراندیشی و اعتقاد و پای‌بندی به اندیشه وحدت و یکپارچگی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند، می‌دانستند آزادی نخستین قبله مسلمانان جهان از یوغ غده سرطانی اسرائیل به همبستگی تمام ملل مسلمان جهان بستگی دارد و تا لحظه رهایی این سرزمین مقدس فریادهای مظلومیت مستضعفان علیه ظلم مستکبران بلند است.

امروز بار دیگر امت اسلامی با حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس تجلی وحدت اسلامی و انسجام ملی در برابر تجاوزگری‌ و اشغال علیه مظلوم‌ترین مردم جهان را به نمایش گذاشتند و توان خود برای نابودی ظالمان قرن به رخ زیاده‌خواهان عالم کشاندند.

مردم گیلان همراه و همگام با دیگر مردم کشور و جهان اسلام در شهرستان‌های مختلف استان برای خلق حماسه‌ای دیگر و تاریخ‌ساز آماده کردند و زودتر از ساعت اعلام شده خود را به نقاط مشخص شده رساندند.

در رشت ساعت راهپیمایی ۱۰:۳۰ دقیقه صبح اعلام شد، اما مردم همیشه در صحنه زودتر از این ساعت از مسیرهای تعیین شده چهارگانه به طرف معیادگاه نماز جمعه در حرکت هستند و با مشت‌های گره‌کرده فریادها را بر سر آمریکا و صهیونیسم فرود می‌آورند.

آزادی قدس شریف آرزوی دست‌یافتنی / هراس سردمداران نظام سلطه از راهپیمایی روز قدس

یکی از جوانان رشتی که در صفوف راهپیمایان شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم را با حرارت سر می‌داد به خبرنگار فارس اظهار کرد: دسترسی به آزادی قدس شریف آرزویی دور نیست.

وی افزود: امروز مردم روزه‌دار خود را به راهپیمایی روز قدس رساندند تا بگویند تاخت و تاز وحشی‌های صهیونیسم دوام پیدا نمی‌کند و سرانجام پاسخ جنایات‌های خود را خواهند دید.

این جوان دلیل حضورش در راهپیمایی روز قدس را اعلام همبستگی با مردم مظلوم به‌ویژه جوانان فلسطین عنوان کرد و تصریح کرد: خانه شیطانی رژیم صهیونیستی خیلی زود فرو می‌ریزد و قدس آزاد می‌شود.

جوان دیگری که تصویر بیت‌المقدس را در دست داشت به خبرنگار فارس دلیل حضورش را لبیک به فرمایش امام راحل و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: هر ساله راهپیمایی روز قدس هراس و وحشتی را در سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم بین‌المللی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردم مسلمان و روزه‌دار خود را در کنار مردم مظلوم فلسطین می‌دانند، افزود: امروز همه جمع شدیم تا بگوییم مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم شعار همیشگی ما تا آزادی قدس شریف است.

نفس‌های آخر ظالمان قرن

رزمنده هشت سال دفاع مقدس نیز به خبرنگار فارس گفت: صهیونیسم نفس‌های آخر را می‌کشد و به آمریکا و آل‌سعود هم پیام می‌دهیم روزی به درک واصل می‌شوند.

وی افزود: ما برای دفاع از مظلوم فلسطین آمادگی داریم و همان‌گونه که صدام ملعون به درک واصل شد سردمداران و ظالمان قرن نیز به‌زودی طومارشان بسته می‌شود.

نمایش بارزترین تعهد در راهپیمایی روز قدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راهپیمایی روز قدس را نمایش بارزترین شکل تعهد دانست و اظهار کرد: هنرمندان در ترسیم این میدان در قالب ادب و هنر نقش مهمی دارند.

فیروز فاضلی با بیان اینکه قدس جزو جدانشدنی فلسطین است، افزود: علی (ع) فرمود دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید و راهپیمایی روز قدس این امر را به خوبی نمایش می‌دهد.

وی تجدید میثاق با رهبر کبیر انقلاب که حرکت مقدس راهپیمایی روز قدس را به یادگار گذاشتند، از اهداف راهپیمایی دانست و تصریح کرد: پشتیبانی قاطع و یکپارچه مسلمانان در راستای حرکت انقلاب اسلامی ایران پیروزی نهایی و نصرت الهی را در آینده نزدیک محقق می‌کند.

به گزارش فارس، راهپیمایان همچنان با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم در شهرستان‌های مختلف گیلان خود را به معیادگاه نماز جمعه می‌رسانند تا برگ زرینی دیگر از این حماسه حضور در تاریخ استان همیشه سرسبز گیلان برای فرزندان میرزا کوچک خان رقم بخورد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار