کد خبر : 3858
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲

هنوز خاطره اعزام کمک‌های مردمی گیلان و حضور رزمندگان در دفاع مقدس در یادها مانده است

هنوز خاطره اعزام کمک‌های مردمی گیلان و حضور رزمندگان در دفاع مقدس در یادها مانده است

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تصریح بر اینکه امروز استکبار، گروهک تروریستی داعش را در مقابل جهان اسلام قرار داده است، گفت: این عزت آنهاست و دشمن به دنبال فاصله انداختن بین مردم ما و ولی فقیه است و باید هوشیار باشیم.

به گزارش درگیلان، سردار علی فضلی بعد از ظهر امروز در یادواره موضوعی شهدا، آزادگان و دفاع مقدس با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: شهدا با خدا معامله کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه قرآن، عترت و مردم بنا نهاده شده است، تصریح کرد: صدور انقلاب اسلامی به برکت حضور مردم در دوران دفاع مقدس صورت گرفت.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین به نقش گیلان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هنوز خاطره اعزام کمک‌های مردمی این استان و حضور رزمندگان در دفاع مقدس در یادها مانده است.

سردار فضلی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان شجاعانه جنگیدند و یک وجب خاک کشور را به دشمن ندادند، اضافه کرد: مردم در کنار دیگر نیروهای ارتش و سپاه با فرمان امام راحل دشمن را بیرون راندند.

وی با تشریح چگونگی فتح خرمشهر با انجام عملیات بیت‌المقدس، افزود: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند از ورود رزمندگان در خرمشهر جلوگیری کند و 50 درصد تجهیزات عراق در منطقه بیت‌المقدس بود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تصریح بر اینکه عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله طراحی و اجرا شد، گفت: مرحله نخست عبور از رودخانه کارون، مرحله دوم رسیدن به مرزهای بین‌الملل، مرحله چهارم رسیدن به خرمشهر بود.

سردار فضلی، رسیدن به شهر فتح خرمشهر را نگین عملیات بیت‌المقدس دانست و اضافه کرد: مساحت این عملیات 5 هزار و 700 کیلومتر بود و چهار قرارگاه ارتش و سپاه مسئولیت اجرای عملیات بیت‌المقدس را به‌ عهده داشتند.

وی، 45 گردان در عملیات مذکور را متعلق به ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: 90 گردان از رزمندگان بسیجی و سپاه در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند.

* نقش مهم رزمندگان استان‌های شمالی در فتح خرمشهر

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه رزمندگان استان‌های شمالی نقش مؤثری در عملیات بیت‌المقدس داشتند، تبیین کرد: امام خمینی(ره) تمام مردم ایران را بر پایه اسلام عزیز دور هم جمع کرد و در جبهه حضور پیدا کردند و ما در فکه مستقر شدیم.

سردار فضلی با بیان اینکه به ما مأموریت داده بودند تپه‌های 181 و 182 را آزادسازی کنیم، اظهار کرد: در مقابل ما، لشکر زرهی عراق با پنج گردان پیاده بود.

وی تأکید کرد: تپه‌های مذکور به تصرف سپاه درآمد و رزمندگان تمام پاتک‌های دشمن را دفع کردند و در مرحله سوم 11 گردان از رزمندگان اسلام وارد عمل شدند و در هوای گرم عملیات را انجام دادند و در مصرف مهمات نهایت صرفه‌جویی انجام شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در هوای گرم رزمندگان برای باران دعا کردند، افزود: هنوز دعا تمام نشده بود که ابر سیاهی منطقه فکه را فرا گرفت و باران رحمت خداوند باریدن گرفت و حرارت 50 درجه‌ای منطقه فروکش کرد.

به گفته سردار فضلی، رزمندگان اسلام در مرحله نخست از میدان مین عبور کردند و از نیمه‌شب خاکریزها توسط رزمندگان ایجاد شد.

وی تشریح کرد: یک بالگرد عراقی وارد مواضع ما شد و به رزمندگان ابلاغ کردند که باید این بالگرد را سالم بگیریم و رزمندگان به طرف آن تیراندازی کردند و خلبان بالگرد عراقی مجبور به نشستن شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تسلیم خلبان عراقی اشاره کرد و چنین توضیح داد: پس از اینکه بالگرد نشست، تعدادی از عراقی‌های داخل آن پیراهن‌های سفید خود را بیرون آوردند و فریاد زدند «یا دخیل خمینی» و با توجه به نوع رفتار با اسرا در فرهنگ انقلاب ما، با آنها خوشرفتاری کردیم.

سردار فضلی عنوان کرد: برای رسیدن به مرزهای بین‌المللی نیاز داشتیم از جاده اهواز به خرمشهر بگذریم و عراقی‌ها تانک و نفربرها را گذاشتند و فرار کردند.

وی، 17 اردیبهشت را روز آزادسازی هویزه خواند و یادآور شد: شب 31 اردیبهشت برای رسیدن به جاده شلمچه باید حرکت می‌کردیم و رزمندگان خط را شکستند و با پیشروی به طرف ساحل اروند حرکت کردند و خرمشهر به محاصره رزمندگان درآمد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خرمشهر تبدیل به منطقه ویژه شده بود، تصریح کرد: تمام مناطق خرمشهر مین‌گذاری شده بود و خودروهای مردم به صورت عمودی گذاشته شده بود تا امکان ورود چتربازان در منطقه مین‌گذاری شده وجود نداشته باشد.

* نبرد رزمندگان اسلام با 14 هزار نیروی دشمن در فتح خرمشهر

سردار فضلی با اشاره به اینکه دشمن با 14 هزار نفر در مقابل سپاهیان اسلام قرار داشت، خاطرنشان کرد: سنگرهای دشمن یکی پس از دیگری به تصرف درآمد و در محوطه پادگان دژ پیشروی کردیم و وارد مقر فرماندهی ارتش عراق شدیم.

وی گفت: پس از 19 ماه از سقوط خرمشهر بار دیگر پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران بر بالای مناره مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد و نیروهای عراقی دست‌های خود را بالای سر گذاشتند و تسلیم سپاه اسلام شدند و تعدادی نیز به درک واصل شدند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه 5 هزار و 700 کیلومتر از خاک ایران اسلامی در عملیات بیت‌المقدس پس گرفته شد، خاطرنشان کرد: 20 هزار و 400 نفر از نیروهای عراقی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند و امام خمینی(ره) پیام داد خرمشهر را خدا آزاد کرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که فتح خرمشهر فتح خاک نیست، بلکه فتح ارزش‌های اسلام است و با فتح خرمشهر، وزیر نفت در اوپک توانست تعیین قیمت کند.

* دشمن به دنبال فاصله انداختن بین مردم و ولی فقیه است/اعزام 6 میلیون نفر به سفر راهیان نور

سردار فضلی با اشاره به اینکه امروز مقاومت اسلامی در سراسر گیتی هویت پیدا کرده است، یادآور شد: امروز مقاومت رزمندگان اسلام راهبرد امت اسلامی در سوریه، عراق، یمن و غزه شده است.

وی با تصریح بر اینکه امروز استکبار، گروهک تروریستی داعش را در مقابل جهان اسلام قرار داده است، خاطرنشان کرد: این عزت آنهاست و دشمن به دنبال فاصله انداختن بین مردم ما و ولی فقیه است و باید هوشیار باشیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین به اعزام کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد و متذکر شد: امسال تاکنون 6 میلیون نفر در کشور به زیارت شهدا در مناطق عملیاتی رفته‌اند و حرکت کاروان راهیان نور به طرف مناطق عملیاتی دفاع مقدس همچنان ادامه دارد./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار