کد خبر : 70993
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

واکسیناسیون دانش آموزان در گیلان آغاز شد/ لزوم هماهنگی با مسئولان مدارس

واکسیناسیون دانش آموزان در گیلان آغاز شد/ لزوم هماهنگی با مسئولان مدارس

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان از امروز در این استان، گفت: والدین برای دریافت زمان و مکان واکسیناسیون با مسئولان مدارس هماهنگ باشند.

به گزارش گیلانستان، فردین مهرابیان با اشاره به روند واکسیناسیون دانش آموزان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همین زمینه تمهیدات لازم را برای تسریع و تسهیل در امر واکسیناسیون دانش آموزان پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه تعداد بالایی از دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس رشت ۳۵ مرکز و پایگاه از امروز به واکسیناسیون دانش آموزان اختصاص یافته است، گفت: ۲۰ هزار دانش آموز با حضور در این مراکز واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با تأکید بر ضرورت هماهنگی اولیا دانش آموزان و مسئولان مدارس برای انجام واکسیناسیون، گفت: زمان و مکان واکسیناسیون دانش آموزان از طریق اولیای مدارس به والدین دانش آموزان اطلاع می‌شود.

خدمات رسانی ۳ پایگاه واکسیناسیون به شهروندان رشتی

وی با بیان اینکه برای سایر شهروندان رشتی امروز سه پایگاه واکسیناسیون در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: شهروندان برای جلوگیری از ازدحام و بی نظمی به سایر پایگاه‌ها مراجعه نکنند.

مهرابیان با اشاره به فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان در سایر شهرستان استان گیلان، گفت: دانش آموزان می‌توانند به همراه والدین خود به تمام پایگاه‌های فعال در شهر محل سکونت خود برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی در ادامه به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۹۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان گیلان بستری هستند و ۹۷ بیمار جدید نیز طی شبانه روز گذشته پذیرش شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۷۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه، ادامه داد: ۷۵ بیمار بستری در مراکز درمانی استان گیلان در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.

وی تأکید کرد: با وجود نزولی بودن کرونا در استان گیلان شهروندان باید همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار