کد خبر : 2309
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آذر 1394- 26: 8

واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت در پی لغو سخنرانی زاکانی

واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت در پی لغو سخنرانی زاکانی

در پی لغو مراسم سخنرانی دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که قرار بود امروز به‌مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شود، بسیج دانشجویی این دانشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش درگیلان، در پی لغو مراسم سخنرانی دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که قرار بود امروز به‌مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شود، بسیج دانشجویی این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

 در روز دانشجو، سخنرانی دکتر علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد رشت، به‌سفارش دانشگاه آزاد کشور و دستور مقامات استانی، لغو شد.

جدای از علل این اتفاق که بدان پرداخته خواهد شد، نکته تعجب برانگیز این است که مسئولین حاشیه‌پرداز کشور که از حل مشکلات مردم عاجز مانده‌اند، قادر به ایجاد چنین هماهنگی و تصمیم درباره لغو سخنرانی یک نماینده مجلس در یک دانشگاه و به‌تبع، تکرار همان داستان لاف آزادی بیان در ظاهر و سرکوب آزادی بیان هرجا که به‌نفعشان نیست، هستند.

چندی پیش جناب آقای دکتر نوبخت، ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نیز فرموده بودند: “جلوی مخالفان آزادی بیان را می‌گیریم” که توقع می‌رفت افراد زیرمجموعه ایشان در استان نیز به این کلام تأسی جسته و آن را پیشه  تصمیمات خود کنند.

همچنین ریاست محترم جمهور نیز در سخنرانی امروز خود در دانشگاه صنعتی شریف گفت: “دانشگاه باید امن باشد نه امنیتی” اما امروز چیز دیگری در معرض رؤیت است.

از اهمیت روز دانشجو همه می‌گویند، از ویژگی‌های دانشجو سخن بسیار شنیده‌ایم،  از وظایف دانشجو نیز همه مطلعیم، لکن هنوز نمی‌دانیم دانشجو اگر بخواهد وظایفش را انجام دهد، بستر کار او چه خواهد بود، زیرا وقتی هرکسی ولو عالی‌ترین مقامات کشوری و استانی به خود اجازه می‌دهند برای هر دانشگاهی در هر شهری تصمیم بگیرند، عملاً دانشگاه و دانشجو را میراث خود می‌دانند و دانشگاهی را که بنا بود مبدأ همه تحولات باشد، دچار سازوکار خود می‌سازند.

وقتی با لغو چندین و چند برنامه در سطح کشور برای روز دانشجو مواجه می‌شویم، برداشتی نداریم جز این‌که نگاه سیاسی به دانشگاه وجود دارد و وقتی سخنرانان این برنامه‌ها، هم‌فکر جریان حاکم بر دولت و دانشگاه آزاد نباشد، می‌فهمیم که با آزادی بیان میانه خوبی وجود ندارد.

علیرضا زاکانی که سخنران روز دانشجو در دانشگاه آزاد رشت بود، از جمله سخنرانانی است که با تماسی از تهران و طی یک تصمیم  سطحی و جریانی، از ایراد سخنرانی باز داشته شد؛ حال باید از این افراد تصمیم‌گیر پرسید: مگر چه‌چیزی بنا بود مطرح شود؟

اگر می‌ترسیدید که واقعیت‌های برجام مطرح شود، باید به شما یادآوری کنیم که مردم از این واقعیات به‌قدر کافی مطلع شده‌اند، به‌ویژه که می‌بینند حتی به شروط رهبری پیرامون برجام نیز کم‌توجهی می‌شود.

از این جهت باید به شما بگوییم که ما شأن روز دانشجو را بهتر از شما می‌دانیم و موضوع این همایش را متناسب با یک فهم درست از شخصیت دانشجو و دانشگاهیان تعیین کرده بودیم.

در مجموع، باید به مقامات تصمیم‌گیر یادآوری کنیم که دانشجویان هرگز نیاز کشور و دانشگاه را با مصالح سیاسی و تماس‌های تلفنی دیگران هماهنگ نکرده و پرقدرت به راه خود در جهت برانداختن پرده‌های تزویر و تلونات برخی افراد سیاسی‌کار که نمی‌خواهند دانشجو سیاسی باشد، ادامه می‌دهند.

البته زیاد خوشحال نباشید که امید دانشجویان به‌عنوان قشر پیشتاز مردم از داعیه‌داران آزادی بیان برای ایجاد فضای گفتمانی و به‌دور از برخورد امنیتی از شما قطع شود زیرا این امید همیشه به خدای متعال بوده و خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار