کد خبر : 63322
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

حجت الاسلام سیدحسین مومنی:

واکنش حجت الاسلام مومنی به تفسیر سوره انفال روحانی/ برداشت ایشان کاملا غلط است و تفسیر به رای می‌کنند/ ظاهرا یک عده بی سواد به ایشان خوراک می‌دهند/ آقای روحانی می‌خواهد ناتوانی خودش را با این تعابیر توجیه کند

واکنش حجت الاسلام مومنی به تفسیر سوره انفال روحانی/ برداشت ایشان کاملا غلط است و تفسیر به رای می‌کنند/ ظاهرا یک عده بی سواد به ایشان خوراک می‌دهند/ آقای روحانی می‌خواهد ناتوانی خودش را با این تعابیر توجیه کند

حجت الاسلام مومنی گفت: عده‌ای قصد دارند تعابیر دینی را مصادره به مطلوب کرده و از آن به نفع خود استفاده کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سیدحسین مومنی کارشناس مذهبی در واکنش به ادعای امروز رئیس جمهور در تفسیر سوره انفال پیرامون نقض عهد مستمر کفار در پیمان با پیامبر(ص) و انعقاد یک پیمان مجدد از سوی پیامبر(ص) اظهار داشت: به خاطر صحبت‌های ایشان واقعا متاسف هستم. برداشت ایشان کاملا غلط است و ایشان تفسیر به رای می‌کنند. کسانی که پیمان شکنی کردند، بزرگانشان توسط پیامبر(ص) اعدام شدند. یک عده بی سواد ظاهرا به ایشان تغذیه و خوراک می‌دهند که هیچ وجاهتی هم ندارند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای قصد دارند تعابیر دینی را مصادره به مطلوب کرده و از آن به نفع خود استفاده کنند، افزود: آنهایی که اندک اطلاعی از تعالیم دینی، تفاسیر و روایات داشته باشند، متوجه می‌شوند که ایشان می‌خواهند بی‌کفایتی و ناتوانی خویش را با این تعابیر توجیه کند. تعبیری در قرآن کریم درباره جهاد کبیر داریم، یعنی مجاهده با استکبار، شیاطین و طاغوت لذا همین موضوع درباره مردود بودن مطالب ایشان از دیدگاه کتاب آسمانی قرآن کافی است.

این مدرس حوزه با تاکید بر اینکه امام حسن مجتبی(ع) صلح نکرد، بلکه یک مشت انسان بی کفایت و منافق صلح را بر امام تحمیل کردند، خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) بارها فرمودند که معاویه به پیمانش عمل نمی‌کند، ولی کسی گوش به حرف ایشان نداد و وقتی هم که معاویه پیمان شکنی کرد، مردم آن زمان امام حسن(ع) را مقصر دانستند و به ایشان گفتند مذل المؤمنین. در کربلا هم امام حسین(ع) دشمن را امر به معروف کردند نه اینکه با آن‌ها بنشینند و مذاکره کنند.

مومنی با اشاره به جایگاه رحمانیت در دین اسلام و قرآن، تصریح کرد: رحمانیت و رحیمیت فقط در اسلام است، حتی در ادایان دیگر هم به این صورت نیست. ما به کفاری که به حقوق ما احترام می‌گذارند، احترام می‌گذاریم، با آنان گفت‌و‌گو و ارتباط بر قرار می‌کنیم. اما در قرآن آمده با کفاری که به دنبال فرصت می‌گردند تا به شما لطمه بزنند با شدت برخورد کنید. آیا آمریکا و اروپایی‌ها که ما را تحریم می‌کنند و حتی جلوی ارسال دارو به کشور را می‌گیرند، دلسوز ما هستند؟، رهبری هم درباره مذاکره فرمودند که مذاکره باید همراه با احترام متقابل باشد.

مومنی در پایان درباره ویژگی‌های انقلابی بودن، گفت: رهبری چند سال قبل در مراسم سالگرد ارتحال امام ویژگی‌هایی درباره انقلابی بودن بر شمردند. قطعا کسی که درِ خانه اجنبی پیاله گدایی در دست بگیرد انقلابی نیست. از طرفی هم امام راحل فرمودند که اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس خوی کاخ نشینی پیدا کردند باید فاتحه کشور را بخوانیم.

انتهای پیام/جهان نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار