کد خبر : 76612
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1400- 14: 10

در گفتگو با گیلانستان مطرح شد؛

واکنش صریح کوچکی‌نژاد به سخنان معاون سیاسی استاندار/ چنین تهمت‌هایی به نمایندگان بی‌سابقه بود

واکنش صریح کوچکی‌نژاد به سخنان معاون سیاسی استاندار/ چنین تهمت‌هایی به نمایندگان بی‌سابقه بود

نماینده رشت و خمام درمجلس شورای اسلامی به اظهارات اخیر معاون سیاسی استاندار واکنش نشان داد.

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان با اشاره به اهمیت اجرای قانون در دستگاه های مختلف استان اظهار کرد: در این برهه از زمان که مردم شرایط سخت اقتصادی را تحمل می‌کنند، دولت، مجلس و قوه قضائیه باید برای آسان کردن زندگی مردم در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و افزود: آزادسازی سواحل اقدام ارزشمندی بود که هرچند اوایل استاندار محترم مخالفتهایی می‌کرد ولی در نهایت خروجی خوبی نصیب مردم شد.

کوچکی نژاد با اشاره به مصاحبه اخیر معاون سیاسی امنیتی استانداری با گیلانستان و انتقاد از برخی نمایندگان استان پیرامون انتصابات، خاطر نشان کرد: بنده ۱۴ سال است که در مجلس حضور دارم ولی یکبار ندیده ام یک معاون سیاسی بیاید به نمایندگان تهمت زده و رفتاری این چنینی داشته باشد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاید معاون سیاسی محیط کاری فعلی خود را با قبلی اشتباه گرفته است، افزود: این احتمال هم وجود دارد که شاید شخص استاندار به ایشان دستور بیان چنین سخنانی را داده باشد.

وی این رفتار استانداری را مشابه رفتار سالاری استاندار اسبق گیلان در درگیر کردن نمایندگان با حواشی دانست و گفت: بنده تا امروز صبر کرده و گمان می کردم یک عذرخواهی از نمایندگان صورت می گیرد ولی دیدم گویا دنبال فضای تقابل با نمایندگان هستند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه بنده در این سالهای نمایندگی مجلس حتی با دولت هایی که مخالفشان نیز بوده ام به خاطر منافع مردم همکاری می کردم ابراز نمود: اگر آقایان در استانداری به همین رویه خود ادامه دهند، قطعا از اهرم های قانونی خود در تذکر، سوال و استیضاح وزیر کشور استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان تصریح کرد: آقایان این رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را طور دیگری تفسیر کردند. گویا نمی‌دانند حضرت آقا فرمودند نمایندگان دخالت نکنند، نگفتند که نظارت هم نکنند، بلکه باید جنبه نظارتی مجلس قوی تر هم شود.

نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح که در انتخابات و کار سیاسی دخالت نکنند، افزود: همگان می‌دانند که معاونت سیاسی استانداری، پاداش دخالت ایشان در انتخابات مجلس رودسر می باشد. در اینجا به برادرمان آقای عباسی توصیه می کنیم طوری استانداری را مدیریت کنند که مردم از لزوم بومی بودن استاندار منصرف نشوند.

کوچکی نژاد سردرگمی و معطلی مردم در انتصاب برخی فرمانداران و مدیران کل را مورد انتقاد قرار داد و بیان نمود: به طور مثال اصرار بیش از حد استاندار در انتصاب فردی از ستاد انتخاباتی اش به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان پذیرفتنی نیست و ماهم به وزیر آموزش و پرورش توصیه کردیم که خودشان فردی را از بین ده ها جوان با تجربه اداره کل انتخاب نمایند و نباید این شائبه در بین مردم استان به وجود آید که بگویند ما هم برویم محل تولد خود را در شناسنامه تغییر دهیم تا شاید پستی گرفتیم.

وی با اشاره به آن بخش از مصاحبه معاون سیاسی که اسامی نمایندگان را به شورای نگهبان خواهد داد، تاکید کرد: از ایشان خواستارم حتما اسامی نمایندگان مدنظرشان را بدون تعارف سریعا به مردم اعلام نمایند.

نماینده رشت و خمام توجه به ستادهای انتخاباتی آیت الله رئیسی را از وظایف مهم معاون سیاسی استاندار برشمرد و اظهار کرد: معاون سیاسی نباید در انتخاب بخشداران تا این حد دخالت کند بلکه باید نظر فرمانداران محترم و مدیرکل سیاسی انتخاباتی استانداری ارجح تر باشد.

کوچکی نژاد با اشاره به برخورد های تند دولت روحانی با منتقدینشان گفت: استاندار فعلی نباید منتقدین دلسوز را تخریب کرده و به نوعی خودزنی کند و معاون ایشان نیز نباید فقط به انتصابات فکر کند بلکه حل مشکلات صنعتی، کشاورزی و پسماند نیز از وظایف ایشان است.

وی در ادامه افزود: از همه فعالان سیاسی به ویژه نماینده محترم ولی فقیه خواهشمندم معاون سیاسی استاندار و آن مسئولینی که در بین مردم شکاف ایجاد می کنند را نصیحت کرده و تذکر دهند تا آقایان جایگاه خود را بهتر بشناسند.

نماینده مردم رشت و خمام در پایان به قوانین و آئین نامه های کشوری پیرامون برخی انتصابات اشاره کرد و گفت: شایسته است آقایان در همین مدت کوتاه مسئولیتشان طوری رفتار کنند که خاطره خوشی از آنان در اذهان مردم باقی بماند‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

گیله ری یکشنبه , ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

خدایااااا
کی این استان و شهر میخواد از دست سهم خواهی مسئولین نجات پیدا کنه…؟
بیچاره مردمی که دود این تنش ها و سهم خواهی ها به چشمشون میره…

بنده خدا یکشنبه , ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

بابا واقعا این چه وضعیه تو همه ادارات نماینده های مجلسن که با باندبازی های خودشون افراد را عزل و نصب میکنن مثلا همین جناب کوچکی نژاد ۲۰ ساله تو مجلسه خداروشکر مجلس که بازنشستگی نداره همه جا نفوذ داره همه رو در جاهای حساس گذاشته حتی روی نصب مدیران مدارس هم اینا دخالت دارن چه خبره آخه خدا. هیچ کس براساس لیاقت و توانایی پست نمیگیره براساس باند آقایون پست ها اعطا میشه بعد هم اعتراض میکنن چرا به ما توهین کردین تهمت زدین عذرخواهی کنید آخه آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است ؟ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ! آقای معاون دمت گرم. خوب جایی جا خوش کردی.

ناشناس یکشنبه , ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

با سلام وظیفه نظارتی نماینده ایجاب میکند افراد استان توسط مقامات اجرایی به شهروند درجه ۱و درجه ۲طبقه بندی نشوند و مطالب اقای کوچکی نژاد دقیق و بجا می باشد بهتر بود رییس مجمع نمایندگان از جایگاه نظارتی موضوع را تبیین می نمودند تا طبقه بندی شهروندان در انتصاب ها جایگزین شایسته سالاری نشود

زینب دوشنبه , ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۴

چه جالب که هرکس به کنایه به ایشان حرف میزنه ایشون با تانک تهمت و افترا از رویشان رد میشوند پشته چه قدرتی نطقه اینگونه شایسته شده جناب کوچکی نژاد

رفتن به نوار ابزار