کد خبر : 64984
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

مراسمی مملو از اشک و گریه؛

وداع جانسوز با پیکر سردار حق بین در لشکر عملیاتی گیلان+ گزارش تصویری

وداع جانسوز با پیکر سردار حق بین در لشکر عملیاتی گیلان+ گزارش تصویری

.

به گزارش گیلانستان، مراسم وداع با پیکر سردار خط‌شکن جبهه مقاومت حاج محمدعلی حق‌بین پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی و جمعی از مسؤولان کشوری، لشکری و استانی در لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان برگزار شد.

امام جمعه رشت در این مراسم با بیان اینکه عروج سردار محمدعلی حق‌بین معراج گونه بود، اظهار کرد: سردار حق‌بین از روزی که دنیای خود را شناخت به چند باور رسید و آن چند باور عاملی برای این تشییع باشکوه شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ولایتمداری مردم گیلان در طول دوران انقلاب اسلامی گفت: همان‌طور که میرزا کوچک خان در تاریخ گیلان ماندگار شد از این تاریخ به بعد زندگی عزت‌مندانه سردار حق‌بین الگوی زندگی جوانان دیار میرزا خواهد شد، این فرمانده نام خود را به نیکی در تاریخ ایران و گیلان به یادگار گذاشت.

وی با اذعان به اینکه سردار سرافراز اسلام محمدعلی حق‌بین راه سعادت را جهاد در راه پروردگار دانست و افزود: سردار حق‌بین در طول دوران دفاع مقدس و با حمله رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی به جبهه حق علیه باطل‌ شتافت و در گردان کمیل فداکاری‌های بسیار زیادی انجام داد و در عملیات‌های بسیار زیادی به موفقیت رسید.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر لزوم توجه جوانان به شناخت ویژگی‌های اخلاقی و ولایتمداری سردار حق‌بین، بیان کرد: چه در دوران دفاع مقدس و جه پس‌ازآن دشمنان از هر سو مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی را تهدید کرده و سردار حق‌بین با پیروی از امام راحل(ره) و سیدالشهدا در جبهه کردستان حضور پیداکرد و به موفقیت‌های فروانی رسید‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به تواضع و فروتنی سردار حق‌بین پس از دریافت نشان درجه سه فتح توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: سردار حق‌بین پس از دوران دفاع مقدس و با حمله گروه‌های تروریستی داعش و النصره به کشورهای عراق و سوریه به جبهه مقاومت پیوست و از حرم اهل‌بیت(ع) دفاع کرد و پس از رفع محاصره نبل و الزهرا و به‌پاس جان‌فشانی‌های فراوان، نشان درجه سه فتح از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

وی سردار حق‌بین را نمونه بارز فرمانده شجاع و درعین‌حال مهربان و دلسوز معرفی کرد و گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پس از حضور در نبل و الزهرا و دیدار با مدافعان گیلانی، سردار حق‌بین را فاتح خیبر نامید که این امر نشان از روحیه مجاهدانه این سردار سرافراز است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار محمدعلی حق‌بین گفت: دلسوزی، ولایتمداری، مهربانی با هم‌رزمان و خانواده، دین‌داری، نماز شب خوان بودن، تبعیت بی‌چون‌وچرا از ولایت‌فقیه، مهم‌ترین ویژگی‌های سردار حق‌بین بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

.. چهارشنبه , 1 اردیبهشت 1400 - 16:20

علمدار خدانگهدار…

رفتن به نوار ابزار