کد خبر : 72828
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۱۵

معاون دادگستری گیلان:

ورود دستگاه قضا به معوقات کارگران سد شفارود/ کارفرما ظرف یک‌هفته آینده باید معوقات را پرداخت کند

ورود دستگاه قضا به معوقات کارگران سد شفارود/ کارفرما ظرف یک‌هفته آینده باید معوقات را پرداخت کند

معاون دادگستری استان گیلان گفت: بنابر دستور رئیس دادگستری گیلان کارفرمای سد شفارود مکلف به پرداخت معوقات ۳ ماهه کارگران سد شفارود ظرف یک هفته آینده شد.

به گزارش گیلانستان، احمد آقایی در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات دستگاه قضایی برای پیگیری معوقات کارگران سد شفارود اظهار داشت: سد شفارود یکی از منابع مهم آبی در غرب گیلان است‌ که از سال ۵۲ مطالعات بر روی آن آغاز شد و در سال ۵۶ به اتمام رسید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان افزود: پس از انقلاب اسلامی پروژه سد و تأمین اعتبار آن تداوم یافت و مباحث زیست‌محیطی آن در سال ۸۵ به پایان رسید که به‌دنبال آن گشایشی در تأمین اعتبار این سد (که از اعتبارات بین‌المللی در کشور چین استفاده می‌کند) ایجاد شد.

آقایی با بیان اینکه در سال ۹۳ عملیات اجرایی سد آغاز شد و تا امروز ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خاطرنشان کرد: از چند ماه گذشته مشکلاتی برای کارگران سد اتفاق افتاده است و کارگران سد شفارود در حال حاضر ۳ ماه است که حقوق خود را دریافت نکردند و برای وصول معوقات خود به دستگاه قضایی مراجعه کردند‌.

وی گفت: به دنبال رجوع کارگران به دستگاه قضایی برای پیگیری معوقات ۳ ماهه، آنان جلسه‌ای با متولیان پروژه سد شفارود اعم از کار فرما، پیمانکار و برخی از مدیران استانی برگزار و موضوعات بررسی شد؛ در این جلسه رییس‌کل دادگستری گیلان دستور داد تا پیمانکار ظرف یک هفته مطالبات کارگران را پرداخت کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ابراز داشت: همچنین پیمانکار مکلف شد نسبت به پرداخت طلب ۱۸ میلیارد‌تومانی بیمه تأمین اجتماعی ظرف مدت زمان مذکور اقدام کند تا مشکلات کارگران حل و عملیات ساخت سد به سرعت آغاز شود‌.

آقایی با تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی استان گیلان برای برخورد با مسئولانی که در این حوزه مرتکب ترک فعل شدند، عنوان کرد: اگر در این حوزه  قصور یا ترک فعل افرادی اعم از کارفرمای پروژه، پیمانکار و یا هر مقام دیگری برای دستگاه قضایی احراز شود طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: چنانچه مطالبات کارگران سد شفارود ظرف مدت مشخص شده در مصوبه رئیس‌کل دادگستری به کارگران پرداخت نشود، این موضوع به منزله ترک فعل متولیان امر است، بنابراین دستگاه قضایی برای اجرای قانون با هیچ فردی تعارف ندارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار