کد خبر : 60406
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف گیلان:

ورود ستاد مطالبه‌گری گیلان به صدور پروانه برای اراضی نسق / ‌قیمت مسکن در ‌رشت کاهش می‌یابد

ورود ستاد مطالبه‌گری گیلان به صدور پروانه برای اراضی نسق / ‌قیمت مسکن در ‌رشت کاهش می‌یابد

معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف گیلان گفت: صدور پروانه ساخت در اراضی نسق شهری بودجه رشت را حداقل تا ۲۰۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌دهد.

به گزارش گیلانستان، عبدالکریم علیزاده صبح امروز در ادامه‌ نشست‌های تخصصی با گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر، در حوزه عمران شهری اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفت ماهه نخست امسال هزار پروانه ساختمانی توسط شهرداری کلانشهر رشت صادر شده است.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف گیلان با اشاره به احداث حدود ۳ هزار واحد مسکونی بدون پروانه در زمین‌های نسقی در هفت ماهه نخست امسال افزود: عدم صدور پروانه برای اراضی نسق در رشت سبب شده تا شهرداری از درآمد کلان صدور پروانه در این بخش محروم شده و با معضلات جدی روبه‌رو شود.

وی گفت: بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری رشت از محل صدور پروانه و ساخت و ساز شهروندان بوده و اگر شهرداری مجاز به صدور پروانه برای زمین‌های نسقی شود درآمدش تا بیش از دو برابر در این سرفصل افزایش یافته و این افزایش درآمد نقش مستقیمی در تسریع روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و عام‌المنفعه‌ شهر رشت دارد.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف گیلان با بیان اینکه صدور پروانه برای اراضی نسق مطالبه عمومی مردم است تصریح کرد: گروه جهادی شهید چمران رشت با تلاش سه ماهه گام‌های مهمی در این راستا برداشته و امیدواریم به‌زودی موانع صدور پروانه زمین‌های نسق برای همیشه رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی موضوعات مهم مردم را از مسئولان مطالبه‌گری می‌کنند خاطرنشان کرد: با صدور پروانه برای واحدهای نسق شاهد کاهش قیمت مسکن در کلانشهر رشت خواهیم بود به‌طوری که این میزان کاهش قیمت بین ۱۰ تا ۳۰ درصد توسط کارشناسان حوزه مسکن ارزیابی شده است.

سرپرست گروه جهادی شهید چمران نیز در این نشست اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۶۳ نفر ساعت فعالیت تخصصی در خصوص پروژه صدور پروانه برای واحدهای نسقی جلسات تخصصی و کارشناسی برگزار کرده‌ایم‌.

مجتبی احمدی خاطرنشان کرد: موضوع نسق‌سازی مسئله‌ای بین دستگاهی است و تاکنون همکاری خوبی در مجموعه راه و شهرسازی، استانداری، شهرداری و همچنین سایر دستگاه‌های مسئول در این راستا صورت گرفته و امیدواریم موانع قانونی صدور پروانه برای اراضی نسق به‌زودی رفع شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار