کد خبر : 2118
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

ورود سرمایه‌گذاران پرورش ماهی در قفس به گیلان

ورود سرمایه‌گذاران پرورش ماهی در قفس به گیلان

مدیر کل شیلات گیلان از ورود سرمایه‌گذاران برای پرورش ماهی در قفس در این استان خبر داد و گفت: 22 نفر برای پرورش ماهی در قفس انتخاب شدند.

به گزارش در گیلان، اسحاق شعبانی امروز در انزلی با اشاره به تولیدات آبزی‌ در گیلان اظهار کرد: سالانه در گیلان 47 هزار تن ماهی گرمابی و سردابی تولید می‌شود.

وی بیشترین تولیدات را قزل‌آلا عنوان کرد و افزود: 44 هزار تن ماهی گرمابی و سه هزار تن سردابی در گیلان تولید می‌شود.

مدیر کل شیلات گیلان مجموع تولیدات آبزی‌پروری در این استان را 67 هزار تن عنوان کرد و گفت: برای افزایش مصرف ماهی در گیلان باید سطح زیرکشت ماهی ارتقا یابد.

وی درباره پرورش ماهی در قفس تصریح کرد: شیلات در سیاست‌های خود نگرش جدید دارد که پرورش ماهی در قفس از جمله آن است.

شعبانی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس با استفاده از آب شیرین در آب شور دریاست، خاطرنشان کرد: این نوع پرورش ماهی حدود 40 تا 50 سال قدمت دارد و در دنیا از 190 تن تولیدات آبزی‌پروری، 25 تن مربوط به پرورش ماهی در قفس است.

وی استفاده از ظرفیت دریا برای پرورش ماهی در قفس را فرصت مناسب دانست و یادآور شد: برای تولید سالانه 10 هزار تن پرورش ماهی در قفس مبلغ 10 میلیارد تومان اختصاص یافته که این طرح در گیلان اجرا می‌شود.

مدیر کل شیلات گیلان از ورود حدود 40 نفر سرمایه‌گذار برای پرورش ماهی در قفس در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از بین این افراد تعداد 22 نفر برای پرورش ماهی در قفس انتخاب شدند تا بتوانیم تولید ماهی را با استفاده از این روش افزایش دهیم.

وی به تعداد قفس در دریای خزر حوزه گیلان برای پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: اکنون چهار قفس در دریا داریم که ظرفیت تولید 20 تن ماهی را دارند.

شعبانی با اشاره به اینکه قفس می‌تواند از 10 تنی آغاز شود و به یک‌هزار تن برسد، خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در قفس یکی از شیوه‌های افزایش تولید است.

وی حفظ ذخایر دریایی، سودآوری بالا، اشتغالزایی برای جامعه، میزان سرمایه‌گذاری اندک و… را از ویژگی‌های مهم پرورش ماهی در قفس عنوان کرد.

این مسئول درباره تولید قفس برای پرورش ماهی متذکر شد: قفس‌ها در خارج از کشور ساخته‌می‌شود که از مشکلات است.

وی فصل برداشت ماهی در قفس را اردیبهشت ماه عنوان کرد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار