کد خبر : 78340
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان:

وزارت نیرو برای آب استان گیلان سرمایه‌گذاری مطمئنی انجام نداده است

وزارت نیرو برای آب استان گیلان سرمایه‌گذاری مطمئنی انجام نداده است

محمدی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان گیلان را تهدید می‌کند گفت: برای پربارش ترین استان کشور زیبنده نیست که با مشکلات تامین آب زراعی و کشاورزی مواجه باشد.

به گزارش گیلانستان، «صالح محمدی» امروز (شنبه،۲۴ اردیبهشت) در گردهمایی مجمع نمایندگان گیلان با دستگاه‌های اجرایی استان که در دیوان محاسبات برگزار شد اظهار داشت: در گیلان ۸۵ درصد اراضی در حوزه کشاورزی واقع شده و ۳۰ درصد اشتغال استان به این حوزه مرتبط است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه گیلان در حوزه تولید غذا جزو استان‌های استراتژیک کشور است عنوان کرد: ظرفیت‌های گیلان در حوزه زراعت و باغداری بسیار بالاست و ۴۳۳ هکتار اراضی کشاورزی در آن وجود دارد.

محمدی مهمترین مواردی که کشاورزی گیلان را تهدید می‌کند را برشمرد و افزود: یکی از مهمترین این تهدیدها مسئله آب زراعی است، به بیان دیگر ۸۰ درصد از مشکلات این حوزه به نحوه مدیریت و بخش کمی به حوزه اقلیمی برمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو برای آب استان گیلان سرمایه‌گذاری مطمئنی انجام نداده است و این امر برای کشاورزی استان مطلوب نیست اذعان کرد: برای پربارش ترین استان کشور زیبنده نیست که با مشکلات تامین آب زراعی و کشاورزی مواجه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان یادآور شد: اعتبارات استان گیلان در حوزه سامانه‌های نوین آبیاری به ویژه در بخش کشاورزی و چای باید در سطح ملی دیده شود و انتظار داریم مجمع نمایندگان استان گیلان در این امر ورود کرده و حمایت‌های لازم را داشته باشند.

محمدی تغییر کاربری اراضی را از جمله مواردی که استان گیلان را تهدید می‌کند، ذکر کرد و گفت: بدون تردید حذف اراضی حاصلخیز به بخش کشاورزی استان گیلان آسیب جدی وارد می‌کند.

وی به موضوع اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: ذخیره استان گیلان در بخش کالاهای اساسی مطلوب است و حتی در تعطیلات امسال که شش میلیون مسافر به استان آمد ما هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۲  هزار تن گندم و ۲۵ هزار تن جو و ۵۰۰ تن شکر در گیلان موجود است افزود: تا به امروز ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان تخت پوشش طرح کشت قراردادی برنج قرار گرفتند.

محمدی خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجمع نمایندگان گیلان انتظار داریم با توجه به اهمیت موضوع تامین غذا و امنیت غذایی از حوزه جهاد کشاورزی استان گیلان حمایت‌های بیشتر و لازم را به عمل آورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار