کد خبر : 63669
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399- 41: 10

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان:

وضعیت اقتصاد کشوری نیازمند روشنگری است

وضعیت اقتصاد کشوری نیازمند روشنگری است

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی بالای کشور گفت: اقتصاد کشور همچون مسائل سیاسی نیاز به روشنگری و تبیین دارد.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار امین یادگاری درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: مقام معظم رهبری دائماً به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید دارند چرا که شکل نظام جمهوری اسلامی ایران این‌گونه تعریف شده است.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: نظام ما جمهوری و محتوای آن اسلامی است و رأی مردم همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند میزان است که این از برجستگی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که برای رأی تک تک مردم جامعه ارزش قائل است.

یادگاری با بیان اینکه این امر در فرمایشات مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها مشهود بوده ابراز داشت: ایشان در سخنرانی اخیر خود نیز مشارکت مردم در انتخابات را به‌عنوان اولویت نخست انتخابات اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان چشمان پر از کینه خود را به حضور مردم در انتخابات دوخته‌اند و به دنبال کمرنگ کردن انتخابات در ایران هستند گفت: باید برای سربلندی نظامی که به دست همین مردم به بار نشسته و ثمره خون شهدا است با هر سلیقه، نگاه و حذبی در انتخابات حضور پررنگ و با شکوه داشته باشیم.

یادگاری افزود: همانگونه که در مباحث سیاسی نیازمند روشنگری هستیم در بحث مسائل اقتصادی نیز باید در جامعه تبیین انجام شود؛ با رصد سخنان برخی از اقتصاددانان مطرح کشور در می‌یابیم که عمده مشکلات اقتصادی در کشور مباحث مدیریتی بوده و آن‌ها ۷۰ درصد مسائل اقتصادی را بحث مدیریتی می‌دانند.

معاون سیاسی سپاه قدس استان گیلان بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها اشاره فرمودند که ریشه مشکلات ما در خارج و راه حل آن در داخل کشور است و باید در این عرصه به‌دنبال مدیرانی خلاق، متدین، کارآمد و انقلابی باشیم.

وی با بیان اینکه در نظام مردم سالار این مردم هستند که به یک فرد رأی می‌دهند گفت: اگر مردم در انتخابات رأی خود را در سبد کسانی که برنامه درست و قابل اجرایی برای اقتصاد و معیشت دارند قرار دهند قطعاً در این مباحث به موفقیت می‌رسیم.

یادگاری عنوان داشت: کشور ما دارای ظرفیت‌های اقتصادی بالایی است به‌عنوان مثال در بحث تولید ناخالص داخلی که یکی از ملاک‌های ارزیابی اقتصادی کشورها است در رتبه ۲۱ دنیا بوده و از برخی از کشورهای اروپایی نیز جلوتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران یک درصد جمعیت دنیا و حدود ۹ درصد منابع را داشته و حدود ۶ درصد مس دنیا را تولید می‌کند همچنین در حوزه علم نیز ایران از کشورهای برتر دنیا به‌شمار می‌رود؛ همه این‌ها نیازمند مدیریتی انقلابی، متدین، کارآمد و پرتحرک است تا اقتصاد را پویا کرده و به جلو ببرد.

یادگاری با بیان اینکه طبق آمارهای جهانی رشد اقتصادی ایران در سال‌های آینده، مثبت ارزیابی شده و این نگاه دنیا به اقتصاد ایران یک مدیریت صحیح در همه عرصه‌ها را می‌طلبد گفت: اگر مردم به برنامه افراد رأی دهند قطعاً می‌توانیم سال‌های آینده شاهد رشد اقتصادی خوبی در کشور باشیم.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان بیان کرد: تأیید صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی برعهده نهادهای نظارتی است که در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهند اما بخشی از کار نیز به مردم مربوط می‌شود و این مردم هستند که باید فرد دارای صلاحیت برای پذیرش آن مسئولیت را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی نیز به‌دنبال مطلوب‌ها هستیم افزود: در برخی موارد افراد پس از تأیید صلاحیت و گذراندن دوران مسئولیت خود به دلایلی محاکمه می‌شوند که این امر مطلق نبوده ولی در همه جای دنیا مواردی از این دست دیده می‌شود و ما نمی‌توانیم بگوییم که افراد باید ۱۰۰ درصد همه‌ شاخصه‌ها را دارا باشند.

یادگاری با اشاره به اینکه در هر ۲ جناح سیاسی افراد توانمندی وجود دارند گفت: اگر این افراد شاخصه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری اعم از تدین، کارآمدی و انقلابی بودن را مدنظر قرار دهند می‌توانند مدیریت صحیحی را از خود به نمایش بگذارند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان  ابراز داشت: نگاه مردم به هر سمتی باشد افرادی از همان سمت و سو روی کار می‌آیند و مردم نیز در نوع نگاه خود علاوه بر سلیقه‌های مختلف باید در انتخاب افراد شاخصه‌های مذکور را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار