کد خبر : 50055
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

وضعیت با ثبات گیلان در مقابله با کرونا؛ دست‌کم گرفتن این بیماری آتش آن را مجدداً شعله‌ور می‌کند

وضعیت با ثبات گیلان در مقابله با کرونا؛ دست‌کم گرفتن این بیماری آتش آن را مجدداً شعله‌ور می‌کند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان وضعیت این استان از حیث مقابله با ویروس کرونا را با ثبات خواند و گفت: بی‌تفاوتی و دست‌کم گرفتن این بیماری آتش آن را مجدداً شعله‌ور می‌کند.

به گزارش گیلانستان محمدرضا نقی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان استان گیلان برای مبارزه با شیوع گسترده ویروس کرونا را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در شرایط حال حاضر هرگونه بی‌تفاوتی و یا دست‌کم گرفتن این بیماری آتش آن را مجدداً شعله‌ور می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ضروری است تا مردم توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را جدی گیرند عنوان کرد: گیلان هم‌اینک به شرایط باثبات و پایداری رسیده از طرفی خطر بیماری کرونا هنوز برطرف نشده و همانند آتش زیر خاکستر است بنابراین آن‌چنان نمی‌توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی می‌افتد.

نقی‌پور استمرار رعایت حفاظت فردی، در خانه ماندن، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و اقداماتی نظیر این‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اگر رعایت این دسته از نکات بهداشتی و عمل به توصیه‌های مذکور را در جامعه کنار بگذاریم، بیماری کرونا ظرفیت این را دارد که دوباره شعله‌ور شود.

وی مدیریت بیماری و خط مقدم کنترل ویروس کرونا در جامعه را در دست مردم دانست و با اشاره به نقش تعیین‌کننده آنان برای جلوگیری از شروع موج دوم بیماری در جامعه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در یک شرایط بیم و امید قرار داریم و اگر مراقبت نکنیم با شروع موج دوم ویروس کرونا در گیلان روبه رو می‌شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در جهت کنترل اپیدمی و مقابله با انتشار بیشتر ویروس کرونا در استان برنامه‌های مختلفی به مرحله اجرا درآمده است عنوان کرد: بسیج ملی مقابله با کرونا و طرح غربالگری از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود که برای مبارزه با این ویروس نسبت به انجام آن اقدام کردیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

متخصص شانه در اهواز یکشنبه , 12 اردیبهشت 1400 - 13:51

سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

رفتن به نوار ابزار