کد خبر : 19489
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1396- 31: 13

وضعیت سلامتی و حال آیت الله قربانی مجددا نامساعد شد! + جزئیات

وضعیت سلامتی و حال آیت الله قربانی مجددا نامساعد شد! + جزئیات

مردم منتظرند تا اخبار جدیدی از ناحیه بیت معظم له مبنی بر صحت کامل وضعیت جسمانی ایشان به آنان برسد تا خیالشان از باب سلامتی نماینده محترم ولی فقیه در گیلان راحت شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امام جمعه فعلی رشت امروز در حین ایراد خطبه اول نمازجمعه به یکباره وضعیت سلامتی و حال جسمانی اش نامساعد شد و به دلیل این کسالت برای انجام مراحل درمانی ایشان را از مصلی خارج نمودند و حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی امام‌جمعه موقت رشت قرائت خطبه را بر عهده گرفت.

آیت‌الله قربانی در ابتدای خطبه‌های نیمه‌تمام خود اظهار کرد: بر اساس برخی از روایات انسان موجودی مرکب از فرشتگان و حیوانات است لذا عقل را  از فرشتگان به ارث برده  و تمایلات شهوانی را از حیوانات دربر دارد.

وی بابیان اینکه انسان باید در انجام فعالیت‌ها  تدبیر پیشه کند گفت: اگر انسان عقل را سرلوحه فعالیت خود قرار داد به مرتبه فرشتگان و گاهاً هم بالاتر از آنان خواهد رسید و اگر تمایلات شهوانی را برگزید، مقام انسانی خود را به مرحله حیوانیت تنزل داده است

امام‌جمعه رشت از اینکه دنیای امروز شاهد سقوط انسان به مرحله حیوانیت است اظهار تأسف کرد.

حجت‌الاسلام‌ صدیق عربانی که ادامه نماز جمعه را برعهده گرفته بود در تبیین روایت خوانده‌شده توسط آیت‌الله قربانی اظهار کرد: در روایات دیگر آمده است که بهره انسان از زمین به‌اندازه بلندای قدش است، حال سؤال اینجاست که برچه اساس این مقدار جنایت کرده و دست به آدم کشی می‌زند؟

وی بابیان اینکه شهدا در مجلس عزای امام حسین علیه‌السلام شیر خورده‌اند، گفت: دشمن نمی‌فهمند که این‌ها تربیت‌شده سفره سیدالشهدا است و راه و رسم او را در پیش‌گرفته‌اند. امام‌جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه این آتش را هیچ‌چیز خنثی نمی‌کند گفت: صدای پای ظهور مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف شنیده می‌شود، لذا می‌گوییم که او خواهد آمد.

لازم به ذکر است این دومین خطبه در سال جاری است که آیت الله قربانی به علت ناتوانی جسمانی و کهولت سن نیمه تمام گذاشته و به فرد دیگری واگذار می کند و پیش تر از این نیز چنین اتفاقی در آخرین جمعه ماه رمضان یعنی روز قدس افتاده بود.

حال مردمی که نگران وضعیت سلامتی آیت الله قربانی بوده و دست به دعا هستند، منتظرند تا اخبار جدیدی از ناحیه بیت معظم له مبنی بر صحت کامل وضعیت جسمانی ایشان به آنان برسد تا خیالشان از باب سلامتی نماینده محترم ولی فقیه در گیلان راحت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار