کد خبر : 55273
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

وضعیت قرمز کرونایی در ۶ شهر استان گیلان / ۳۰ درصد‌ بستری‌شدگان ‌‌مسافرند

وضعیت قرمز کرونایی در ۶ شهر استان گیلان / ۳۰ درصد‌ بستری‌شدگان ‌‌مسافرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شهرستان های آستارا، تالش، رشت، لاهیجان، لنگرود و رودسر هم‌اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ترددهای بین شهری در استان گیلان افزایش یافته است اظهار داشت: از مردم درخواست داریم که تردد در سطح استان را کم کنند و در اماکن عمومی و پرتردد حتماً از ماسک استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تردد کم و بیش مسافران در استان خاطرنشان کرد: شهرستان آستارا به دلیل مسافرت زیاد از استان های همجوار در وضعیت شدید قرمز قرار دارد.

حیدرزاده دیگر شهرستان‌های استان گیلان که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: شهرستان های آستارا، تالش، رشت، لاهیجان، لنگرود و رودسر هم‌اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فرهنگ‌سازی جهت رعایت فاصله دو متری خاطرنشان کرد: بهترین و موثرترین راه برای جلوگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری در واقع شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آمار بیماران بهبود یافته کرونا در مراکز درمانی استان اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر به‌طور میانگین روزانه ۵۰ بیمار بهبود یافته کرونا از بیمارستان های استان ترخیص می‌شوند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: از شهرداری ها انتظار داریم که فضاهای باز شهری را برای برگزاری مراسم و مناسبت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده کنند به‌گونه ای که فاصله بیش از دو متری بین افراد رعایت شود.

طبق گفته علوم پزشکی گیلان ۳۰ درصد افرادی که در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند مسافر هستند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار