کد خبر : 60015
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399- 29: 11

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛

وضع معافیت‌های مالیاتی جدید بر درآمد کارکنان/ بودجه بهداشتی کشور ۲ برابر شد

وضع معافیت‌های مالیاتی جدید بر درآمد کارکنان/ بودجه بهداشتی کشور ۲ برابر شد

محمدیاری از وضع معافیت‌های مالیاتی جدید بر درآمد کارکنان دولت خبر داد و گفت: بودجه بهداشتی کشور در لایحه بودجه ۹۹ دو برابر شد.

به گزارش گیلانستان، «حسن محمدیاری» با بیان اینکه طبق پیشنهاد دولت معافیت‌های مالیاتی جدیدی در مورد کارمندان و کارکنان دولت وضع می‌شود اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد دولت بودجه بهداشتی کشور در لایحه بودجه ۹۹، ۲برابر شده است و این موضوع از جمله ویژگی‌های بودجه سال آینده محسوب می‌شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ توسط دولت به مجلس را در روزهای اخیر مورد اشاره قرار داد و در تشریح وضعیت منابع و مصارف آن عنوان کرد: میزان بودجه سال آینده معادل ۲ هزار و ۴۳۵ هزار میلیارد تومان است که هم منابع و درآمدها و هم میزان مصارف آن در لایحه مشخص شده است.
محمدیاری بخش عمده‌ای از بودجه سال ۱۴۰۰ را پیش‌بینی خواند و با تاکید بر اینکه میزان محقق شدن آن به تحقق برخی شرایط بستگی دارد تصریح کرد: در باب درآمدهای بودجه سال ۱۴۰۰ معادل سه  هزار و ۱۷۰ هزار میلیارد تومان آن به مالیات معطوف می‌شود و بخش عمده‌ای هم به منابع حاصل از نفت متکی است.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی که در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده را ۲ هزار و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این‌ها سهم واگذاری دارایی‌های مالی هم ۲۹۸ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.
وی با تاکید بر اینکه میزان درآمدهای اختصاص در لایحه بودجه سال آینده ۸۸ هزار میلیارد تومان محاسبه شده است مجموع این ارقام را ۹۳۹ هزار میلیارد تومان برشمرد و اذعان کرد: اگر به این عدد رقم بودجه شرکت‌های دولتی معادل هزار و ۵۶۱ هزار میلیارد تومان را اضافه کنیم به همان عدد ۲ هزار و ۴۳۵ هزار میلیارد تومان می‌رسیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برای هزینه‌ها از قبیل پرداخت دستمزد و حقوق کارکنان دولت معادل ۶۳۷ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است یادآور شد: برای بخش بودجه عمرانی کشور هم ۱۰۴ هزار میلیارد تومان و برای تملک دارایی‌ها هم حدود یکصد هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
محمدیاری از افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان نسبت به سال گذشته خبر داد و در همین مورد اضافه کرد: در مورد اخذ مالیات از کارمندان کف مالیاتی آن از میزان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده به بیان دیگر درآمد یک کارمند تا این رقم مشمول معافیت مالیاتی می‌شود. 
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس دو برابر شدن بودجه بهداشتی را هم از جمله موارد برجسته موجود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اعلام و خاطرنشان کرد: منابع‌، مصارف و درآمدها در لایحه بودجه سال آینده مشخص شده است اما باید ببینیم تا چه حد از این بودجه محقق می‌شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار