کد خبر : 51642
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 خرداد 1399- 47: 21

امام جمعه آستارا:

وظیفه نمایندگان مجلس جابجایی روسای ادارات و کارمندان دولت نیست/ خود را اسیر حواشی نکنید

وظیفه نمایندگان مجلس جابجایی روسای ادارات و کارمندان دولت نیست/ خود را اسیر حواشی نکنید

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه وظیفه نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است، گفت: نمایندگان مجلس با جابه‌جای روسای ادارات اسیر حواشی نشوند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز عید سعید فطر این شهرستان در محل مسجد عباسیه اظهار کرد: ثواب روزه گرفتن در این است که خداوند گناهان انسان‌ها را می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ با روزه گرفتن خود را به لحاظ اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای ۱۱ ماه دیگر بیمه می‌کند، تصریح کرد: روزه گرفتن باعث افزایش تقوا در انسان می‌شود و تقوای ایجادشده در ماه مبارک رمضان باید حفظ شود.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه ویروس کووید ۱۹ یک آزمون و بلای الهی است که برای کل بشریت نازل‌شده و تمام بشریت اعم از انس و جن در ریشه‌کنی آن عاجز هستند، گفت: انسان با دعا کردن، برقراری ارتباط معنوی با خدا و توسل به ائمه معصومین می‌تواند از عوارض ویروس کرونا در امان بماند.

حافظ‌نیا توجه به توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را تنها راه مبارزه با ویروس کرونا دانست و بیان کرد: یک عده فکر می‌کنند که با باز شدن بازار، رستوران‌ها و مغازه‌ها ویروس کووید ۱۹ ریشه‌کن شده است، در‌حالی‌که چنین نیست و بازگشایی بازار صرفاً برای رفاه حال مردم و بازاریان صورت گرفته است.

خطیب نماز عید فطر شهرستان آستارا با انتقاد از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تداوم تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی خاطرنشان کرد: مؤمنان نمازگزار خود را ملزم به رعایت دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا دانسته و در تحقق این مهم، پیش‌گام بوده‌اند.

وی با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در تالارها، رستوران‌ها و مغازه‌ها به‌درستی رعایت نمی‌شود و درصد آلودگی این اماکن بیشتر است، افزود: تصمیم‌گیرندگان ستاد ملی مبارزه با کرونا باید مسائل دینی مردم را در اولویت قرار داده و مساجد را به‌عنوان الگو در بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به دیگران معرفی می‌کردند.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه مؤمنان نمازگزار مطابق دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا با بی‌میلی به تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی ادامه خواهند داد، گفت: از تصمیم گیران ستاد ملی مبارزه با کرونا انتظار داریم تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس و اماکن مذهبی را به افراد متدین و باتقوا واگذار کنند.

حافظ‌نیا با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات دو اسفند ۹۸ و آغاز به کار مجلس یازدهم از هفت خرداد ۹۹ افزود: نمایندگان منتخب مجلس یازدهم به پشتوانه رأی مردم و با توکل به خداوند در خدمت به نظام و انقلاب اسلامی کوشا بوده و در هر کاری، رضای خدا را در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه نمایندگان منتخب مجلس از کارهای حاشیه‌ای نظیر جابه‌جایی روسای ادارات و کارمندان دولت پرهیز کنند، تصریح کرد: وظیفه نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است، درحالی‌که برخی از نمایندگان با جا‌به‌جای روسای ادارات و کارمندان دولت اسیر حواشی شده و از خدمت به مردم بازمی‌مانند.

انتهای پیام /

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار