کد خبر : 25395
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397- 57: 10

وقتی دختر فلان مسئول عکسهای بی‌حجاب خود را منتشر می‌کند، دیگر چه انتظاری از مسئولان می‌توان داشت/ ستاد امر به معروف تحت تاثیر تلفن‌ها و سفارشات قرار می‌گیرد

وقتی دختر فلان مسئول عکسهای بی‌حجاب خود را منتشر می‌کند، دیگر چه انتظاری از مسئولان می‌توان داشت/ ستاد امر به معروف تحت تاثیر تلفن‌ها و سفارشات قرار می‌گیرد

پدر شهید مدافع حرم گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با یک برنامه ریزی کارشناسانه که واقعی و کاربردی در جامعه باشد برنامه ها را طراحی کند.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر علیزاده در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، عوامل بدحجابی را چند موضوع مختلف دانست و اظهار کرد: عدم اگاهی افراد از دین به ویژه مسئله معاد از دلایل عدم حجاب است.

وی با بیان اینکه برخی افراد از فرهنگ صحیح و درست نسبت به مسئله حجاب برخوردار نیستند و در نتیجه تحت تاثیر خانواده قرار می‌گیرند و باعث بروز مشکلات می‌شوند، افزود: بی غیرتی مردها از دیگر عوامل بدحجابی است زیرا اگر یک مرد که سیاستگذار در نهاد خانواده است درست برنامه ریزی نکند قطعا زن در اثر بی بندوباری هایی که برای خود بوجود می آورد باعث مسئله بی حجابی در جامعه می شود.

پدر شهید مدافع حرم، دوستان ناباب و حضور در مراسم و محافل مختلف و پارتی‌ها را از دیگر عوامل بدحجابی دانست و گفت: فضای مجازی سبب بی حجابی می شود زیرا کار دشمن این است که از طریق این فضا بتواند نهاد خانواده را بر هم بزند.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه از دیگر عوامل بدحجابی کمکاری مسئولان است، تصریح کرد: خانواده های برخی از مسئولان بد حجابند و در این زمینه از خودشان مسئولیتی بروز نمی‌دهند و تعهدی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان مذکور بخواهند با بی حجابی برخورد کنند ممکن است با افکار عمومی رو به رو شوند که جامعه به آنها بگویند اول خانواده خود را با حجاب سپس در زمینه حجاب در جامعه کاری کنید.

پدر شهید مدافع حرم اظهار کرد: برخی از افراد خودشان نسبت به حجاب پایبندی ندارند و احکام الهی را اجرایی نمی کنند و در زمینه بی حجابی سست هستند.

حجت‌الاسلام علیزاده افزود: در زمینه حجاب در کشور شل کن سفت کن زیادی وجود دارد و این مسئله سبب شد که افراد بدانند مسئولان در زمینه مبارزه با بدحجابی ثبات قدم ندارند و باز بی حجابی در جامعه شیوع پیدا کند.

وی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر مانند دیگر اشخاص تحت تاثیر تلفن‌ها، سفارشات و .. قرار می گیرند و کارشان را به نحو شایسته انجام نمی دهند که سبب شده جامعه به سمت و سوی بی حجابی کشیده شود.

پدر شهید مدافع حرم تصریح کرد: استان گیلان به دلیل اینکه گردشگر پذیر است و مسافرانی که از تهران و دیگر استان ها به گیلان می آیند فرهنگ بی حجابی برایشان عادی است، باعث می شوند بی حجابی در این استان شیوع پیدا کند.

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: آنچه که حائز اهمیت است باید خانه و خانواده را نسبت به عواقب بی حجابی و بدحجابی و بعد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … به صورت یک نهضت همگانی مطلع کنیم.

وی اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با یک برنامه ریزی کارشناسانه که واقعی و کاربردی در جامعه باشد برنامه ها را طراحی کند و همه ارگان ها و نهادهایی که پایبند به مسئله حجاب در خود و خانواده خود هستند را به کار گیرد.

پدر شهید مدافع حرم با بیان اینکه ادارات باید اهرم هایی که افراد را به سمت و سوی حجاب بکشانند به وجود بیاورند، افزود: دختر نوبخت، سخنگوی دولت در خارج به سر می برد، عکس های بی حجاب خود را و پسرش عکس های با کراوات و مدل موی خود را در فضای مجازی نشر می دهند.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه خود دولتمردان باید نسبت به خانواده خودسازی داشته باشند و فرزندانشان را هدایت کنند، تصریح کرد: افرادی که در مدرسه و دانشگاه پایبند حجاب هستند باید به صورت چهره به چهره با دختران بی حجاب مدرسه و دانشگاه صحبت کنند.

پدر شهید مدافع حرم با بیان اینکه در جامعه زنانه باید افراد آموزش ببینند تا با زبان نرم دختران را به سمت و سوی حجاب آورند، خاطرنشان کرد: حجاب باید یک نهضتی شود تا ننگ بی حجابی را افراد درک کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه حجاب بسیار موثر است، اظهار کرد: باید با زبان روز با بدحجاب ها صحبت کرد که در غیر این صورت ایران هم مانند زنان آمریکایی همه خانواده هاشان متلاشی شده و زنازاده در جامعه زیاد شده می شود.

حجت الاسلام علیزاده افزود: باید NGO هایی طراحی شود که همایش زنان بی حجاب که به حجاب رو آورده اند و آثار بدحجابی چه چیزهایی بوده است را بیان کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار