کد خبر : 64488
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

با حضور ویدئوکنفرانسی آیت الله اعرافی؛

پایان مدیریت حجت الاسلام انصاری بر حوزه‌های علمیه گیلان/ سرپرست جدید منصوب شد+ تصاویر معارفه

پایان مدیریت حجت الاسلام انصاری بر حوزه‌های علمیه گیلان/ سرپرست جدید منصوب شد+ تصاویر معارفه

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر جذب نیروهای صالح و مستعد در حوزه های علمیه تصریح کرد: علمای دین باید با تربیت طلاب جوان مدیریت انسانی و اسلامی را درجامعه ارتقا بخشند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی در آئین تکریم و معارفه مدیر حوزه های علمیه استان گیلان که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در سالن جلسات حوزه علمیه امیر المومنین(ع) رشت برگزار شد اظهار کرد: اول از هر چیزی جا دارد از زحمات حجت الاسلام انصاری که در این سالها زحمات زیادی برای حوزه های علمیه و طلاب استان کشیدند تشکر نموده و امیدواریم حجت الاسلام علی پور مدیر جدید نیز این راه را با موفقیت و سعادتمندی طی نمایند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به نقش بی بدیل حوزه‌های علمیه در جوامع به ویژه جوامع شیعه اشاره کرد و گفت : امام راحل برخاسته از حوزه بود و بزرگترین دستاورد تاریخ شیعه و حوزه، انقلاب اسلامی مردم ایران است که امروزه تمام قدرت های جهان تحت تاثیر این انقلاب نوظهور قرار گرفته است.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به نقش عالمان دین در حوزه های علمیه افزود: علمای دین در طول تاریخ برای حفظ مسیر شیعه تلاش های فراوانی انجام دادند که این تلاش ها باید با تربیت نیروهای مستعد و صالح حفظ شود.

وی با بیان اینکه علمای دین قبل از انقلاب مدیریت اجتماعی و سیاسی را به درستی لمس نکرده بودند گفت: به برکت وجود امام راحل جامعه روحانیت توانست بیش از ۴۲ سال در عرصه مدیریت به خوبی ایفای نقش کند و در جهان تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر جذب نیروهای صالح و مستعد در حوزه های علمیه تصریح کرد: علمای دین باید با تربیت طلاب جوان مدیریت انسانی و اسلامی را درجامعه ارتقا بخشند.

آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور نیز در این مراسم به صورت تصویری با اشاره به نقش عالمان و بزرگان دینی گیلان در توسعه علم و اخلاق دینی گفت: یکی از الزامات براساس برنامه ۵ ساله توسعه حوزه های علمیه حرکت به سمت ارتقای دانش اخلاقی در همه ارکان به ویژه در رشته های تخصصی و پژوهشی است و نیروهای جوان مستعد باید جذب حوزه ها شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام حوزه های علمیه کشور هم در ارتباط تصویری شرح صدر؛ وسعت نظر ؛همفکری و همدلی را مهم ترین عامل پیشرفت حوزه های علمیه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری مدیر سابق حوزه‌های علمیه گیلان هم با ارایه گزارشی از عملکردش گفت: در ارزیابی های کشور مدرسه لنگرود مقام چهارم را کسب کرد که کسب این رتبه برگرفته از تلاش جمعی همه اساتید و طلاب برای تحول و پیشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور مدیر حدید حوزه‌های علمیه گیلان هم در این مراسم با اشاره به ارتقای جایگاه علمی و اخلاقی حوزه های علیمه گفت: صیانت از اصالت و هویت حوزه ها از مهمترین برنامه های توسعه ایی حوزه های گیلان خواهد بود.

در پایان این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات «حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاری» مدیر سابق حوزه های علمیه گیلان، «حجت الاسلام و المسلمین قاسم علی پور» به عنوان مدیر جدید حوزه های علمیه استان معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار