کد خبر : 51870
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

پایان نشا در شالیزارهای گیلان / ۶۸ درصد شالیزارها مکانیزه کشت شد

پایان نشا در شالیزارهای گیلان / ۶۸ درصد شالیزارها مکانیزه کشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پایان نشای ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان، گفت: ۶۸ درصد شالیزارها به صورت مکانیزه نشا شده است.

به گزارش گیلانستان،علی درجانی با اشاره به پایان نشاکاری شالیزارهای استان گیلان، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است که با تلاش شالیکاران تمام شالیزارهای استان نشا شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع و انتقال این ویروس در فصل نشا به شالیکاران توصیه شده بود که نشا به صورت مکانیزه انجام شود، افزود: بر اساس آمارها بیش از ۶۸ درصد معادل ۱۵۷ هزار هکتار شالیزارهای استان گیلان به صورت مکانیزه نشا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز عملیات وجین در شالیزارهای استان و با بیان اینکه تاکنون نیمی از شالیزارهای گیلان وجین شده اند از کشاورزان خواست قبل از انجام عملیات وجین، کود پتاس و اوره استفاده کرده و سپس عملیات وجین انجام دهند.

درجانی با اشاره به اینکه تولید محصول کیفی برنج در استان گیلان و با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار خانوار یا بهره‌بردار در زمینه کشت برنج فعال هستند، افزود: سطح زیر کشت ارقام اصلاح شده برنج در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار هکتار بوده که امسال به ۲۷ هزار هکتار افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۳۰ درصدی است.

وی به تولید بیش از یک میلیون و ۱۵۶ هزار تن شلتوک در سال زارعی گذشته در گیلان اشاره و تصریح کرد: پیش بینی شده امسال شاهد افزایش تولید محصول برنج در استان گیلان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به توزیع ۵۹ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان، بیان کرد: در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش هزار تنی توزیع کود شیمیایی در میان کشاورزی هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۷ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال این میزان با توجه به وجود تجهیزات و ماشین آلات به ۱۷۰ هزار هکتار برسد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار