کد خبر : 61631
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399- 51: 12

در ۱۰ ماهه نخست امسال انجام شد:

پرداخت بیش از ۲۷ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان گیلان

پرداخت بیش از ۲۷ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان گیلان

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان، گفت: مردم نیکوکار گیلان، طی ۱۰ ماه نخست امسال بیش از ۲۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش گیلانستان، عباس اهرابی با بیان اینکه در استان گیلان پرداخت زکات مستحب است، افزود: طی ۱۰ ماه گذشته ۲۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با اشاره به میزان ۱۷۴ درصدی تحقق برنامه پیش بینی شده جمع آوری زکات در استان، اضافه کرد: این مقدار در ایام مشابه سال گذشته ۱۵۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی، با تأکید بر مصرف زکات برای رفع فقر و مشکل نیازمندان، ادامه داد: بخشی از مبالغ زکات جمع آوری شده، در بخش‌های مسکن، جهیزیه، معیشت و هزینه‌های درمان و تحصیل مددجویان تحت پوشش هزینه می‌شود و مابقی توسط شورای زکات در همان محل جمع آوری شده، بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد گیلان، تصریح کرد: تشکیل هزار و ۵۰۰ شورای زکات استان، آموزش عاملین زکات، نشست و دیدار با مدیران کارخانه‌های برنج، بهره‌گیری از ۲۵۰ مبلغ افتخاری از مجموعه اقداماتی است که در استان باعث افزایش پرداخت زکات شده است.

اهرابی، با اشاره به مشخص بودن و مجوز افراد و متولیان جمع‌آوری زکات، گفت: افراد، گروه‌ها و مؤسسات باید با مراجعه به دبیرخانه زکات، مجوز دریافت کنند تا جمع‌آوری و توزیع زکات به صورت متمرکز انجام شود.

وی، ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۷۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار