کد خبر : 51178
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

استاندار گیلان:

پرداخت حدود ۲ هزار میلیارد تسهیلات به واحدهای تولیدی در سال ۹۸

پرداخت حدود ۲ هزار میلیارد تسهیلات به واحدهای تولیدی در سال ۹۸

استاندار گیلان از پرداخت یک‌هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی از محل اعتبارات سال ۹۸ خبر داد.

ارسلان زارع امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب و ضرورت توجه به این راهبرد توسط مدیران و فعالان بخش‌های اقتصادی اظهار کرد: در سال گذشته شاهد تلاش‌های مستمر فعالان اقتصادی اعم از شرکت‌های تعاونی و بخش خصوصی با مشارکت و همکاری بانک‌های استان و همراهی مدیران دستگاه‌ها بودیم که در سالجاری باید باقوت بیشتری تداوم یابد.

وی با اشاره به پرداخت یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی گفت: این تسهیلات به واحدهای تولیدی از محل اعتبارات سال ۹۸ از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قالب تسهیلات تکلیفی و منابع داخلی بانک‌ها پرداخت‌شده است.

به گفته استاندار گیلان، برای تکمیل طرح‌های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد تا پایان سال گذشته، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در مرحله پرداخت بانکی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه این استان در جایگاه سوم گیلان ازلحاظ تعداد تسهیلات پرداختی قرار دارد، افزود: معتقدم با فضای همدلی و همراهی که میان بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی وجود دارد؛ باید جایگاه خوبی را در بین استان‌ها به‌واسطه نقش واحدهای تولیدی در ارتقاء میزان اشتغال، به دست آوریم.

زارع با اشاره به آسیب‌های وارده به فعالان اقتصادی و اشتغال براثر شیوع کرونا بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید ضمن حفظ وضعیت فعلی اشتغال در راستای راه‌اندازی واحدهای جدید و توسعه خطوط موجود گام بردارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه واحدهای با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۹۹ درصد با اندکی حمایت به مرحله بهره‌برداری می‌رسند، گفت: برخی واحدهای تولیدی با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند که انتظار دارم مدیران بانک‌ها، همراهی لازم را با فعالان اقتصادی داشته باشند.

وی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در هریک از شهرک‌های صنعتی را یکی از راهکارهای تسریع در رفع موانع آنان عنوان کرد و افزود: با برگزاری نشست‌های صنفی به‌صورت موضوعی نیز می‌توان مسائل آنان را بررسی و برطرف کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم بازگشت به چرخه تولید واحدهای تحت تملک بانک‌ها در سال جاری نیز تأکید کرد و گفت: برخی از این واحدها با داشتن تجهیزات باکیفیت و مطلوب بر اساس مشکلات و ضعف مدیریتی به‌صورت تعطیل درآمده‌اند که باید تلاش شود تا پایان سال حداقل 50 درصد آنان واگذار و به چرخه تولید بازگردانده شوند.

استاندار گیلان با تأکید بر تسریع در اعطای تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و نیز تسهیلات در نظر گرفته‌شده از سوی دولت برای واحدهای آسیب‌دیده از کرونا با توجه به ابلاغ آیین‌نامه آن بیان کرد: دستگاه‌های متولی پرداخت این تسهیلات پیگیری لازم را در این خصوص در دستور کار قرار دهند.

زارع همچنین به طرح گلایه برخی مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها و دستگاه‌ها از طریق فضای مجازی و یا خطوط ارتباط تلفنی نیز اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، جهش گونه به موضوعات بنگرند و در پاسخگویی به مکاتبات و استعلام‌ها تسریع کنند تا شاهد نتایج مطلوب و حصول رضایتمندی مردم باشیم.

در این جلسه به مشکلات هفت واحد تولیدی استان رسیدگی و دستورات لازم از سوی استاندار گیلان برای رفع موانع پیش روی تولید آن‌ها صادر شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار