کد خبر : 53443
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تیر 1399- 17: 17

«پرنده دریایی ۶ نفره دوزیست» در رشت رونمایی شد

«پرنده دریایی ۶ نفره دوزیست» در رشت رونمایی شد

«پرنده دریایی ۶ نفره دوزیست» با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور در رشت رونمایی شد.

به گزارش گیلانستان،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز به‌همراه استاندار گیلان از «پرنده دوزیست» ساخت مبتکران گیلانی در فرودگاه سردار جنگل رشت رونمایی کرد.

این پرنده دریایی ۶ نفره دوزیست در حوزه گشت دریایی، مرزبانی و تصویربرداری از مرزها کاربرد دارد و با توجه به آنکه گیلان از مرزهای دریایی برخوردار است لذا از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتتی است که ایران پس از آمریکا و روسیه سومین کشوری است که با همت والای جوانان نخبه و مبتکر خود توانسته به این فناوری دست پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین عصر امروز در آئین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری یک پایه برای توسعه علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان است و گیلان در این حوزه عقب مانده است.

سورنا ستاری با بیان اینکه گیلان جزو آخرین استان‌ها است که صندوق پژوهش و فناوری را راه‌اندازی می‌کند خاطرنشان کرد: از اینکه این صندوق در گیلان آغاز به‌کار کرده خوشحال هستیم و خوشبختانه در این مدت تسهیلاتی به طرح‌های مختلف فناورانه اختصاص داد.

وی ابراز داشت: انگیزه و علاقه لازم برای راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در استان گیلان وجود دارد و این می‌تواند موثر باشد و جوانانی که در این صندوق کار می‌کنند با اهمیت آن آشنا هستند.

به گزارش تسنیم، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز با هیئت همراه از محل احداث نخستین کارخانه‌ نوآوری گیلان در کیلومتر ۲ جاده رشت به لاهیجان نیز بازدید کرد.

با بهره‌برداری کارخانه نوآوری گیلان، جوانان خلاق، نوآور و فارغ‌التحصیل باانگیزه گیلانی برای ایجاد کسب و کار خود می‌توانند از ظرفیت این کارخانه بهره‌مند شوند و این کارخانه نخستین کارخانه نوآوری استان است.

کارخانه نوآوری، بستری است که در آن امکانات و منابع موردنیاز کارآفرینی شامل زیرساخت‌ها، مربیان و مشاوران، سرمایه گذاران ریسک‌پذیر، شتاب‌دهنده‌ها، خدمات‌دهندگان به استارت‌آپ‌ها و کسب و کارها به نوعی بازیگران اصلی اکوسیستم کارآفرینی را در یک فضا گرد هم می آورد که برای راه‌اندازی و توسعه کسب و کار به آن‌ها نیاز داریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پس از بازدید از نخستین کارخانه نوآوری گیلان در آئین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان حضور پیدا کرد.

صندوق پژوهش و فناوری گیلان با هدف حمایت و توسعه کسب‌وکارها شکل گرفته و در این مسیر ضمن سودآفرینی آماده دریافت ایده‌ها و طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری است و جهت توانمندسازی و تامین مالی شرکت‌های خلاق گام برمی‌دارد.

این صندوق، آذرماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و تا امروز فعال بوده و منابع اصلی آن نیز از طریق صندوق نوآوری کشور و بخش دیگر از طریق بخش خصوصی تأمین می‌شود از طرفی این صندوق عاملیت وجوه ارائه شده دستگاه‌های دولتی نیز بوده که بخشی از منابع آن نیز از این‌ طریق تأمین می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار