کد خبر : 65720
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رعایت شود

پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رعایت شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری شدن ۹۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی گیلان گفت: سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ محلی برای انتقال ویروس کروناست و مردم باید در این اماکن دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط گیلان به لحاظ کرونایی بسیار شکننده است، اظهار کرد: بعد از ایام نوروز تمامی شهرستان‌های گیلان از وضعیت زرد به‌سرعت به وضعیت قرمز تبدیل شد و همچنین تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان به‌سرعت افزایش یافت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی شهرستان‌های گیلان گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۴ شهرستان این استان در وضعیت نارنجی و سه شهر در حال زرد به سر می‌برند که این امر نشان‌دهنده شکننده بودن وضعیت گیلان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و مردم افزود: تنها مشاغل گروه یک و دو در شهرهای نارنجی مجوز فعالیت داشته و در صورت عادی‌انگاری مردم شرایط به‌مانند فروردین امسال می‌شود.

حیدرزاده، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ محلی برای انتقال ویروس کرونا دانست و بیان کرد: این واحدهای صنفی به دلیل تجمع زیاد مردم، محلی مناسب برای انتقال ویروس هستند لذا از تمامی افراد و همچنین این واحدهای صنفی درخواست دارم به بهترین نحو شیوه‌نامه‌های بهداشتی را اجرایی کنند.

وی از بستری شدن ۹۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی گیلان خبر داد و گفت: در بیمارستان‌های استان ۵۲۰ بیمار کرونایی بستری بوده که به نسبت ماه‌های انتهایی سال گذشته آمار قابل‌توجه و زیادی است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار