کد خبر : 81309
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان؛

پرورش راتون در ۶۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

پرورش راتون در ۶۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

محمدی با بیان اینکه امسال پرورش راتون در ۶۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان انجام می‌شود گفت: ۹۵ هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان به کشت دوم اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش گیلانستان به نقل از شبستان، «صالح محمدی» شامگاه چهارشنبه(۱۳ مهر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های جهاد کشاورزی توسعه کشت دوم در اراضی شالیزاری و زمینهایی است که امکان کشت در آنها در نیمه دوم سال فراهم است.

 

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان عنوان کرد: از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری که در استان گیلان وجود دارد ۴۰ درصد آن معادل ۹۵ هزار هکتار در سال زراعی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ به کشت دوم اختصاص پیدا کرده است.

 

 

 

محمدی با بیان اینکه ۶۵ هزار هکتار به کشت راتون و ۵۳ هزار هکتار به کشت مجدد اختصاص یافته است اضافه کرد: در ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان گیلان محصولاتی شامل سبزی، صیفی، سبزیجات برگی و غده‌ای، باقالی رشتی و انواع گیاهان علوفه‌ای نظیر شبدر و چقندر کشت می‌شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه در ۸۲ هزار هکتار از اراضی پیش‌بینی شده کشت دوم انجام شده است یادآور شد: تاکنون ۸۶ درصد از برنامه‌های جهاد کشاورزی گیلان در حوزه کشت دوم محصولات محقق شده است که این مقدار تا پایان آبان ماه با کشت صیفی و باقالای مازندرانی افزایش پیدا می‌کند.

 

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اضافه کرد: افزایش درآمد کشاورزان، خارج کردن شالیزارهای استان گیلان از هفت ماه تک کشتی، کشت علوفه برای تامین نهاده‌های دامی، کاهش مصرف کودهای شیمیایی و پایداری زراعت برنج از مزیت‌های قابل توجه کشت دوم محسوب می‌شود.

 

 

 

محمدی تامین امنیت غذایی را هدف بسیار مهمی که وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه در سطح استانها دنبال میکنند خواند و خاطرنشان کرد: گیلان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد و از این حیث یکی از استان‌های استراتژیک به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار